2018-04-10, 07:17
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdKabben
Vi betalar även nya mobiler varje år med poäng.
Det här låter intressant.
Hur går det till mer konkret?
Citera
2018-04-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det här låter intressant.
Hur går det till mer konkret?
Jag har själv inte köpt telefon med Wifog poäng, men ungefär så här går det till. Wifog har ett avtal med Comviq var man kan använda poäng att ladda ett Comviq kontantkort med. Om Comviq har ett interessant erbjudande på en telefon, typ det dom hadde före jul, så laddar man ett saldo på Comviq KK med Wifog poäng motsvarande ungefär beloppet telefonen kostar, och gör kontantkortet om till abonnemang. När man då beställer telefonen dras beloppet av från saldot. Vad man gör med abonnemanget efteråt vet jag inte, möjligen återgår till kontantkort...?
Citera
2018-04-10, 11:51
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Om Comviq har ett interessant erbjudande på en telefon, typ det dom hadde före jul, så laddar man ett saldo på Comviq KK med Wifog poäng motsvarande ungefär beloppet telefonen kostar, och gör kontantkortet om till abonnemang. När man då beställer telefonen dras beloppet av från saldot. Vad man gör med abonnemanget efteråt vet jag inte, möjligen återgår till kontantkort...?
Det där med att man kan ladda saldot på ett Comviq kontantkort, kände jag till sedan tidigare, och jag frågade också i tråden vad man kan använda saldot till (utöver att betala parkeringsavgift), så det här låter lockande.

Men numera kostar ju 100 kronor saldo 5500 Wifog-poäng, så för att komma upp i det som de billigaste telefonerna kostar (300 kr/mån eller 6800 kr totalt) så går det alltså åt 374000 Wifog-poäng.

Men om det nu ges speciella erbjudanden, så kan man kanske komma lindrigare undan. Vad kostade telefonerna vid erbjudandet du nämner från före jul?
Måste man förresten ha hela det saldo som går åt till abonnemangets hela tid på sitt kontantkort redan vid köptillfället?
Citera
2018-04-10, 12:47
Medlem
Citat:
Men om det nu ges speciella erbjudanden, så kan man kanske komma lindrigare undan. Vad kostade telefonerna vid erbjudandet du nämner från före jul?
Måste man förresten ha hela det saldo som går åt till abonnemangets hela tid på sitt kontantkort redan vid köptillfället?
Jag kommer inte riktig i håg vad den kostade, men om jag inte minns helt åt skogen så blev det lite mindre än 100000 (97000??) poäng när man tankade Amigos Afrika = 57 kronor för 2400 poäng.
Om man ska betala hela kalaset med Wifog poäng är man tvungen att ladda hela beloppet innan man gör om kortet till abonnemang. Det är bara Comviq kontantkort som kan tankas med Wifog poäng.

Det här är nog för de som varit med Wifog länge, har flera registrerade kort och samlat i hop större mängder poäng. Jag t.ex. har i dag en samlat behållning på tre kort på tillsammans 530000 poäng, så man förstår väl att Wifog är mer en livsstil för mig än behov!

EDIT: Telefonen var en Samsung (något?) som totalt kostade 2300 kronor, (frågade en kompis). Det stämmer med 97000 p. laddat med Amigos Afrika.
Senast redigerad av yalledingo 2018-04-10 kl. 13:05.
Citera
2018-04-10, 23:33
Medlem
Citat:

Men numera kostar ju 100 kronor saldo 5500 Wifog-poäng, så för att komma upp i det som de billigaste telefonerna kostar (300 kr/mån eller 6800 kr totalt) så går det alltså åt 374000 Wifog-poäng.

Man fyller så klart på med saldo. 100kr kostar 4000p

Tex en huawei p20 kostar bara 295kr i månaden. 12000p i månaden.

Jag har testat, man kan fylla på 120000p i månaden aka 300kr då slipper man räkning.

Totalt 283000p. Inget man kanske kan spara ihop via ett konto. Man får helt klart jobba för det.
Men ligger det på 150p om dagen så får man ihop ganska mycket per månad.
Jag har redan kommit upp i 1700p den här månaden.
Förra månaden 8000p via reklam/enkäter och ehandel.

Men med 5 konton får man ihop tillräckligt för att sätta in 300kr varje månad om det är 90p om dagen. Men man måste ju ha fler konton då man inte kommer upp till 4000p per månad om det är 90p om dagen.

Har du 15 konton så kan du helt klart fixa det. Orkar du inte fylla på ibland så är det inte värre att du får betala en räkning på 295kr, eller mindre beroende på hur mycket du har som saldo.

Jag fyller alltid numera på ett kort med totalsumman innan jag beställer en mobil, bara för att slippa hålla reda på hur mycket jag har som saldo.
Citera
2018-04-11, 00:32
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdKabben
Man fyller så klart på med saldo. 100kr kostar 4000p

Tex en huawei p20 kostar bara 295kr i månaden. 12000p i månaden.

Jag har testat, man kan fylla på 120000p i månaden aka 300kr då slipper man räkning.

Totalt 283000p. Inget man kanske kan spara ihop via ett konto. Man får helt klart jobba för det.
Men ligger det på 150p om dagen så får man ihop ganska mycket per månad.
Jag har redan kommit upp i 1700p den här månaden.
Förra månaden 8000p via reklam/enkäter och ehandel.

Men med 5 konton får man ihop tillräckligt för att sätta in 300kr varje månad om det är 90p om dagen. Men man måste ju ha fler konton då man inte kommer upp till 4000p per månad om det är 90p om dagen.

Har du 15 konton så kan du helt klart fixa det. Orkar du inte fylla på ibland så är det inte värre att du får betala en räkning på 295kr, eller mindre beroende på hur mycket du har som saldo.

Jag fyller alltid numera på ett kort med totalsumman innan jag beställer en mobil, bara för att slippa hålla reda på hur mycket jag har som saldo.

Saldo 100kr kostar 5500 poäng. Då blir din uträkning annorlunda.
Citera
2018-04-11, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Saldo 100kr kostar 5500 poäng. Då blir din uträkning annorlunda.

Menade såklart standard.
Citera
2018-04-11, 09:09
Medlem
Men vad blir fel med att fylla på med Amigos Afrika? 2xAfrika = 4800 poäng = 114 kronor! Man är inte tvungen att bo i Afrika för att göra det, ej häller någon stor matematisk artist för att se att det lönar sig!

Som jag skrev i ett annat inlägg, om man ska köpa och betala hela telefonen med Wifog poäng är man tvungen att betala hela summan under ett innan man gör kontantkortet om till abonnemang. Man kan inte överföre Wifog poäng till ett Comviq abonnemang, enbart kontantkort.
Sen är man tvungen att göra om kontantkortet till abonnemang för att få köpa telefon på Comviq och det är då omöjligt att föra över Wifog poäng månadsvis till detta. Saldot man har på kontantkortet följer med över till abonnemangskortet och dras månadsvis. Svårt?
Citera
2018-04-11, 09:28
Medlem
Om man vill surfa i ett nordiskt grannland-kan man då använda sina wifog poäng och överföra till något comviq kontantkort eller annan svensk kontankort-operatör?
Citera
2018-04-11, 09:36
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Men vad blir fel med att fylla på med Amigos Afrika? 2xAfrika = 4800 poäng = 114 kronor! Man är inte tvungen att bo i Afrika för att göra det, ej häller någon stor matematisk artist för att se att det lönar sig!

Som jag skrev i ett annat inlägg, om man ska köpa och betala hela telefonen med Wifog poäng är man tvungen att betala hela summan under ett innan man gör kontantkortet om till abonnemang. Man kan inte överföre Wifog poäng till ett Comviq abonnemang, enbart kontantkort.
Sen är man tvungen att göra om kontantkortet till abonnemang för att få köpa telefon på Comviq och det är då omöjligt att föra över Wifog poäng månadsvis till detta. Saldot man har på kontantkortet följer med över till abonnemangskortet och dras månadsvis. Svårt?

Varför tror du att det skulle vara fel att fylla på med Amigo Afrika? Jag bara påpekade att du angav fel siffror, även i senaste inlägget. Amigo Afrika kostar numera 59kr, enligt Comviqs hemsida.
Och varför undrar du om det är svårt?
Citera
2018-04-11, 09:41
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Om man vill surfa i ett nordiskt grannland-kan man då använda sina wifog poäng och överföra till något comviq kontantkort eller annan svensk kontankort-operatör?

Ja, du fyller på ditt Comviq Kontant med påfyllningar som tillåter dig att använda kortet i EU. Det är bara med Tele2 som Wifog gjort ett sådant avtal, ingen annan svensk operatör.
Citera
2018-04-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Varför tror du att det skulle vara fel att fylla på med Amigo Afrika? Jag bara påpekade att du angav fel siffror, även i senaste inlägget. Amigo Afrika kostar numera 59kr, enligt Comviqs hemsida.
Och varför undrar du om det är svårt?
Nei jag tror inte alls det är fel att fylla på med Amigos Afrika! Jag använder själv alltid Afrika i mina tankningar. Jag bara undrar varför man tar utgångspunkt i ett sämre alternativ i denna diskuss!? 57-59, memorylaps, big deal!
"Svårt?" pekar tilbaka på Wifog / Comviqs regelverk om påfyllning av kontantkort / abonnemang för att köpa telefon. Har varit stooor förvirrning om det. Är det då så konstigt att jag bemärkar "svårt?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in