Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-10, 11:28
  #4681
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkabis
Okej. Och vad är beläggen för att detta kommer påverka Wifog alls?

Aha, du förstod inte innebörden av vad jag skrev. Jag kunde tyvärr inte hitta nåt enklare sätt att skriva det på. men försöker då IGEN

OM det finns rutiner i Hi3G system för Kontantkort som Wifog använder, då skulle det kunna påverka andra aktörer, som då eventuellt använt dessa rutiner.

Eftersom Hi3G helt och hållet driver det tekniska åt Wifog, så skulle så kunna vara fallet.

Vi får väl se...
Citera
2021-09-10, 11:33
  #4682
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Det finns naturligtvis inte några.
Märkligt att endel folk tror och gissar, ojjar sig och klämtar med sin domedagsklocka och skriker "The end is nie!".
Tre's nedläggning av kontantkort har inget med Wifog att göra, Wifog har inte några kontantkortstjänster tillsammans med Tre alls.
Wifog köper bara nättjänsten av Tre, inget annat.

Det var ingen som helst gissning från min sida i alla fall, om du nu gissade det.

Wifog köper inte bara nättjänster. De har ingen som helst egen systemprogramvara. De köper ALLT av Hi3G. Hi3G sköter alltså om ALLT åt Wifog.

Det finns numera ett antal små MVNO i Sverige som drivs på liknande sätt som Wifog. De agerar enbart återförsäljare, men med egna prislistor, t.ex. Chilli, My Beat, Wifog, Katshing, Fibio, Karma m.fl.
Citera
2021-09-10, 13:32
  #4683
Medlem
[quote=bredbaren|77204530]Det var ingen som helst gissning från min sida i alla fall, om du nu gissade det.

Wifog köper inte bara nättjänster. De har ingen som helst egen systemprogramvara. De köper ALLT av Hi3G. Hi3G sköter alltså om ALLT åt Wifog.

Det finns numera ett antal små MVNO i Sverige som drivs på liknande sätt som Wifog. De agerar enbart återförsäljare, men med egna prislistor, t.ex. Chilli, My Beat, Wifog, Katshing, Fibio, Karma m.fl.[/QUO

——-

Hej
vad vi vet just nu så ska det inte påverka oss alls.
Ha en fin dag!

Från Klara på Wifog

Hur var mitt svar idag?
Citera
2021-09-10, 19:29
  #4684
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kistaman
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Det var ingen som helst gissning från min sida i alla fall, om du nu gissade det.

Wifog köper inte bara nättjänster. De har ingen som helst egen systemprogramvara. De köper ALLT av Hi3G. Hi3G sköter alltså om ALLT åt Wifog.

Det finns numera ett antal små MVNO i Sverige som drivs på liknande sätt som Wifog. De agerar enbart återförsäljare, men med egna prislistor, t.ex. Chilli, My Beat, Wifog, Katshing, Fibio, Karma m.fl.

——-

Hej
vad vi vet just nu så ska det inte påverka oss alls.
Ha en fin dag!

Från Klara på Wifog

Hur var mitt svar idag?

Det var ju bra med klara besked!
Citera
2021-09-10, 20:53
  #4685
Medlem
Kan inte tänka mig att Wifog påverkas av detta. Det dom köper av 3 kan dom säkert fortsätta att fördela som dom vill. Annars är det bara för Wifog att gå vidare till en annan operatör....
Som ett tillägg, så kan jag inte fatta att dom går ifrån kontantkort. Helt idiotiskt. Det finns VÄLDIGT MÅNGA föräldrar som vill ha någon begränsning för sina barn som ett exempel. Detta slutar i bojkott mot 3 av många vill jag lova!
__________________
Senast redigerad av RickyRickSwe 2021-09-10 kl. 21:02.
Citera
2021-10-02, 19:00
  #4686
Medlem
Harry_s avatar
kan man ha Wifog Zero i en GPS tracker?
efter som det står
Wifog Zero är gratis, mot att du tittar på reklam
svårt att titta på reklam med GPS tracker
Citera
2021-10-02, 21:57
  #4687
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan man ha Wifog Zero i en GPS tracker?
efter som det står
Wifog Zero är gratis, mot att du tittar på reklam
svårt att titta på reklam med GPS tracker

Reklamen tittar du på i en mobilen eller en dator.
Citera
2021-10-03, 00:23
  #4688
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Reklamen tittar du på i en mobilen eller en dator.

får testa annars tanka
Citera
2021-10-03, 14:06
  #4689
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
får testa annars tanka

När du laddar hem Wifogs app, kan du logga in där och titta på reklam. Annars loggar du in på Wifogs hemsida
https://wifog.com/login
Citera
2021-10-03, 15:06
  #4690
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
När du laddar hem Wifogs app, kan du logga in där och titta på reklam. Annars loggar du in på Wifogs hemsida
https://wifog.com/login

hur vet man när man ska titta?
jobbigt om GPS tappar signal bara för att man har missat att titta på reklam
Hur mycket surf får man för varje reklam?
Citera
2021-10-03, 15:57
  #4691
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur vet man när man ska titta?
jobbigt om GPS tappar signal bara för att man har missat att titta på reklam
Hur mycket surf får man för varje reklam?

Läs på deras webbsida, det är olika för allt.
Citera
2021-10-03, 15:58
  #4692
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur vet man när man ska titta?
jobbigt om GPS tappar signal bara för att man har missat att titta på reklam
Hur mycket surf får man för varje reklam?

Det är ett poängsystem, du kan antingen kolla på reklam, göra enkäter eller köpa poäng, poängen samlas i en pott, och från den potten kan du kvittera in antingen data, samtalstid eller sms/mms.
Och du får då kolla lite då och då om du har tillräckligt med data, och eventuellt fylla på om det behövs.
Och tro nu inte att det är enkelt att få det gratis, det äter upp tid att kolla på reklam, och enkäterna är helt opålitliga, du kan sitta en halvtimma och peta med en enkät, och helt plötsligt "Nä, men du passar inte in i målgruppen, hejdå" så blir man utslängd från den och får inga poäng alls.

Men wifog är bra ändå, även om du köper data för pengar så finns all data kvar tills du använt upp den, inget försvinner efter en månad, det du betalar för är exakt det du får alltså.
Så även om din gps blir liggande ett bra tag så finns den data du inte använt fortfarande kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback