Citat:
Ursprungligen postat av
Oedipus
Studentstaden har ju några ungefärliga väntetider på sin hemsida, men de är ju extremt vaga.
Här: http://www.studentstaden.se/CM/Templates/Article/general.aspx?cmguid=d0a77f8a-450a-4102-8e22-7ca8a3812936
Jag vet väl inte om jag håller med dig direkt om det andra, båda systemen har ju fördelar och nackdelar. Tror inte ett system är direkt bättre än det andra, däremot så tycker jag verkligen att dom borde ge lite insyn, det är svårt nog att få lägenhet i den här stan utan att man ska behöva gissa hur nära man är.
Jovisst, men det jag var ute efter när jag mailade dem var först och främst info om kötiderna vid varje intresseanmälning man gör, fast detta kan de inte ordna fram p.g.a. sitt nuvarande system. Istället fick jag info om de ungefärliga kötiderna för olika områden, likt den infon som finns på hemsidan.
Varför jag tycker att dagens system är sämre är just därför att folk ställer dig i kön när de inte behöver en lägenhet, för att få en så bra plats som möjligt när de sedan ev. behöver en lägenhet. Detta trissar upp kötiderna någe rejält.
Skulle det vara en stor kö, eller olika köer för olika typer av lägenheter (t.ex. en för 1ROK, en annan för 2 ROK, osv) hade det iofs kanske inneburit jävligt långa köer, men å andra sidan skulle ju de som inte behöver en lägenhet bli utkastade från kön om de inte nappar när det är deras tur att kunna skriva kontrakt. Samtidigt skulle Studentstaden slippa problemet med inaktiva konton (Studentstaden rensade tidigare bort 2/3 av alla konton då dessa personer inte loggade in tillräckligt ofta för att uppdatera sin kötid).