2025-02-04, 15:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M3jj4
Vill bara inflika att jag tog 80ml och krävde sjukhusvård, observation 12 timmar. Så var försiktiga!!

Det motsvarar 200 mg Morfin så inte så konstigt
Senast redigerad av KringEx 2025-02-04 kl. 15:18.
Citera
2025-11-06, 21:00
Medlem
liten.igelkotts avatar
Kan man ta cocillana efter bäst före datum? Har en hosta som inte slutar. En bekant har cocillana men den gick ut för 10 år sedan. Är det riskfritt att ta den nu eller kan det blir problem?
Citera
2025-11-06, 21:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Kan man ta cocillana efter bäst före datum? Har en hosta som inte slutar. En bekant har cocillana men den gick ut för 10 år sedan. Är det riskfritt att ta den nu eller kan det blir problem?

Det är socker, sprit och "morfin". Det degraderas inte mycket. Skulle tagit.
Citera
2025-11-06, 21:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Är det någon annan som får en oerhörd känsla av smärta i magen när man tar Cocillana? Det känns som om någon har vridit upp och ner på ens tjocktarm, det är inte ens värt det.

Vissa tål inte morfinpreparat, då blir det så.

Konstigt nog fick jag den effekten en gång när jag tog Citodon, men efter det har det aldrig hänt. Det borde kvarstått då ens kroppskemi inte ändras så mycket. Handlar om hur man bryter ned det.
Citera
2025-11-27, 05:14
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vissa tål inte morfinpreparat, då blir det så.

Konstigt nog fick jag den effekten en gång när jag tog Citodon, men efter det har det aldrig hänt. Det borde kvarstått då ens kroppskemi inte ändras så mycket. Handlar om hur man bryter ned det.

Jag tror inte att den smärtan i magen beror på allergi. Utan att det är en hel del andra ämnen i skiten som man behöver få i sig samtidigt som etyl-morfinet. Kunde själv få problem med magen och andra konstiga bieffekter när jag tog höga doser. Förr när man kunde ringa vårdcentralen och ha lite hosta så fick man en 500ml flaska på recept samma dag. Körde den en gång per år och körde den årligen tills dom blev stenhårda med recepten.
Citera
2025-11-27, 14:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Jag tror inte att den smärtan i magen beror på allergi. Utan att det är en hel del andra ämnen i skiten som man behöver få i sig samtidigt som etyl-morfinet. Kunde själv få problem med magen och andra konstiga bieffekter när jag tog höga doser. Förr när man kunde ringa vårdcentralen och ha lite hosta så fick man en 500ml flaska på recept samma dag. Körde den en gång per år och körde den årligen tills dom blev stenhårda med recepten.

Jag menade inte allergi med att inte tåla. Om smärtan är på ett visst ställe i magen och väldigt extrem, så beror det troligen kramp i oddissfinktern. Den sitter "i magen" och för vissa kan opioider få den att dras ihop, vilket är extremt smärtsamt.
Citera
2026-01-22, 19:35
Medlem
Blanda cocilana med oxynorm ca 10-15mg ? Någon som testat?
Citera
2026-01-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarbrade

Ingen?
Citera
2026-01-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ingen?
Kör
Citera
2026-06-15, 01:47
Medlem
Minns för några år sen bara så kunde man ringa till kry utan att behöva träffa läkare fysiskt, det var hur lätt som helst att fakea för att få 500-250ml utskrivet och kunna hämta samma minut.

Men nu verkar dom ha blivit skithårda med att skriva ut cocilana tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Citera
2026-07-07, 19:43
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsolle1336
Minns för några år sen bara så kunde man ringa till kry utan att behöva träffa läkare fysiskt, det var hur lätt som helst att fakea för att få 500-250ml utskrivet och kunna hämta samma minut.

Men nu verkar dom ha blivit skithårda med att skriva ut cocilana tyvärr

Ja jag gjorde samma sak. Ringde till min VC och bad om recept för hostan och kunde inte sova pga det. Fick alltid 500ml. Så gjorde jag så två gånger om året. Men nu är man stämplad missbrukare inom vården så helt omöjligt för mig nuförtiden.
Citera
2026-08-05, 16:27
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Citat:
Låter som stor sömnrisk bara men skönt att nodda på. Kaka på kaka. Får se vad jag får ut som lördagsgodis i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in