2007-02-24, 20:31
  #13
Medlem
Obskyrigs avatar
Jag har kommit över lite gammal Cocillana, är det farligt att dricka detta ?
Denna fråga har dykt upp på ett par ställen så jag svarar på den.
Det borde inte vara detta, men jag har hört fall där personer fått diarrè utav att dricka gammal cocillana-etyfin. Dessutom så blir ju etylmorfinnivån försvagad ju längre ifrån bäst före datumet man kommer. Det skulle i praktiken kunna uppstå bakterier i allt som innehåller vatten, men är korken försluten och flaskan förvarats svalt ska det inte vara så stor risk med det.

Vill påpeka att Cocillana ALLTID ska skakas innan användning.
Citera
2007-02-24, 21:38
  #14
Medlem
Spunkbumbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Thats the way, aha aha, i like it, aha aha !

Jag övervakar ditt (väl)mående i• Vilka kör på Opiater just nu? •-tråden.

Kan även tilläggas att tråden numera är klistrad, tack till stormamma för detta.

yes yes! lovar att skriva där om allt går som det ska. Måste fara nån mil för att hämta hostmedicinen och mitt medicinska cannabis *host*
Citera
2007-02-24, 21:54
  #15
Medlem
Hans-Ludwigs avatar
fan va najs
jag har ju många flarror lepheton hemma
Citera
2007-02-25, 13:56
  #16
Bannlyst
Vill bara påpeka att man kan få kramper i magen (vet inte exakt var i magen). Jag fick detta på 0.75dl, sjuk smärta i ungefär en timma, kunde inte andas. Var tvungen att sitta dubbelvikt på en riktigt upplyst toalett i en timma med ett fönster öppet för att kunna andas ÖHT. Riktiga sånna kramper alltså.

Efter det kunde jag inte prata på ett par timmar, fanns liksom ingen kraft i magen.
Citera
2007-02-25, 14:36
  #17
Medlem
Obskyrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Vill bara påpeka att man kan få kramper i magen (vet inte exakt var i magen). Jag fick detta på 0.75dl, sjuk smärta i ungefär en timma, kunde inte andas. Var tvungen att sitta dubbelvikt på en riktigt upplyst toalett i en timma med ett fönster öppet för att kunna andas ÖHT. Riktiga sånna kramper alltså.

Efter det kunde jag inte prata på ett par timmar, fanns liksom ingen kraft i magen.
Du har inte funderat på att du kan vara överkänslig ?
Citera
2007-02-26, 16:43
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Du har inte funderat på att du kan vara överkänslig ?
0.75dl är väl ändå inte mycket?
Citera
2007-02-27, 02:26
  #19
Medlem
smygflummarens avatar
unik?

Det räckte med 20ml cocilliana för mig. En skön avslappnade effekt och så slapp jag större biverkningar.
Min fråga lyder dock, hur länge sitter det kvar i kroppen.
Kan jag ta en vinare imorgon utan risk för andningsdepression?

mvh
Citera
2007-02-27, 02:57
  #20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Kan man göra någonting för att förstärka ruset ?
De flesta droger bör inte blandas med Opiater då det ökar den andningsdepressiva effekten, så Alkohol, GHB & GBL, Benzo & Barbiturater kan ju redan nu uteslutas. Andra lugnande droger bör tas bort.
Det där beror ju helt på hur stora doserna man blandar är... Att blanda stora doser etylmorfin med stora doser av andra downers är nog inte så klokt men om man t.ex. bara vill/kan använda en liten dos etylmorfin så kan man ju med fördel förstärka den med t.ex. lite benso...

Annars var FAQ'n bra!
Citera
2007-02-27, 18:24
  #21
Medlem
indulgences avatar
Har feber och en förjävlig hosta och druckit rätt mycket av det här har dock glömt bort att skaka flaskan när jag andvänt det Så måste jag dosera mindre nu för att ta bort hostan eller varför ska man nu skaka den?
Citera
2007-02-27, 20:36
  #22
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulgence
Har feber och en förjävlig hosta och druckit rätt mycket av det här har dock glömt bort att skaka flaskan när jag andvänt det Så måste jag dosera mindre nu för att ta bort hostan eller varför ska man nu skaka den?

Gissar på att de aktiva ingredienserna lägger sig i en sörja på botten, så när du skakar så blandar du runt de.
Citera
2007-02-27, 20:51
  #23
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peb
Gissar på att de aktiva ingredienserna lägger sig i en sörja på botten, så när du skakar så blandar du runt de.

Då förstår man varför hostan inte försvinner. Tack kompis
Citera
2007-02-27, 20:57
  #24
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulgence
Då förstår man varför hostan inte försvinner. Tack kompis

No problem. Varför har du inte sagt att du har cocillana?

Fråga: Hur långt är ruset ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in