2011-04-04, 17:18
Medlem
En snabb fråga. Intog 10ml mot hosta klockan 8 imorse och sen drygt 25ml klockan 12~, är det någon fara att dricka ett par vinglas ikväll? Tänkte mer på andningsdepp.

Kan väl även tillägga att jag käkade 10mg stesolid igår om det på något sätt skulle göra någon skillnad.
Citera
2011-04-10, 23:00
Medlem
Yeamons avatar
Haha rolig tråd!

Tycker Cocillana är en ypperlig medicin, som rusmedel är det dock tämligen värdelöst. Jag klunkade i mig ungefär 2 deciliter en gång när jag var på risigt humör och inte hade någon sprit hemma. Kände mig halvpackad och seg. Somnade gott. Dagen efter var däremot inte lika nice. Spydde som en räv i princip hela dagen och hade enorma feberfrossor. Aldrig mer!
Citera
2011-04-17, 00:28
Medlem
Dr.Dres avatar
Hej!

Jag har fått Cocillana utskrivet på grund av hosta. 5 ml 3 ggr om dagen. Denna dos har jag följt.
När jag sedan var ute började marken gunga. Är detta något som är vanligt vid så låga doser?

Jag tror inte det var placebo, då det kom helt plötsligen ett par timmar efter intag.
Så det jag undrar är egentligen om det är medicinen som gjorde det, eller om min yrsel berott på något annat.

Tack!
Citera
2011-04-19, 20:51
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Hej!

Jag har fått Cocillana utskrivet på grund av hosta. 5 ml 3 ggr om dagen. Denna dos har jag följt.
När jag sedan var ute började marken gunga. Är detta något som är vanligt vid så låga doser?

Jag tror inte det var placebo, då det kom helt plötsligen ett par timmar efter intag.
Så det jag undrar är egentligen om det är medicinen som gjorde det, eller om min yrsel berott på något annat.

Tack!

Låg tolerans förmodar jag? Då är det inte ovanligt att bli påverkad på så små doser.
Citera
2011-04-20, 05:21
Medlem
barkbats avatar
Drog precis i mig ca 1dl cocillana-etyfin. För 2 timmar sen tog jag 20mg citalopram. Nu läste jag att citalopram hämmar etyfin ruset. Hoppas att jag får mig en åktur i alla fall
Förövrigt så gick min hostmedicin ut februari förra året, men vad jag förstår så finns det inget ämne i den som blir "gammalt" utan bara halveringstider osv. Rätta mig om jag har fel
Citera
2011-04-23, 00:22
Medlem
EnNyGrejs avatar
Citat:
Hej!

Tack!

marken gungade för mig med så du är i gott sällskap
Citera
2011-04-23, 20:05
Bannlyst
Tjaba

Har de senaste dagarna haft en förjävlig hosta och har sovit runt 4 timmar de senaste två dygnen. Besökte vårdcentralen idag o fick Cocillana-Etyfin utskrivet med doseringen 5-10 ml 3-4 ggr/dag. Tog första 10 ml-dosen 15.30 vilken jag följde upp med två nya doser av samma mått, kl ~18.00 och kl 19.30. Känner mig aningen avslappnad och seg just nu men känner inte riktigt av något resultat på hostan, förutom att den inte är lika aggressiv. Jag vill fanimig få ett par timmars sömn inatt men frågan är vad jag ska göra om hostan inte ger sig? Den brukar vara värst när jag lagt mig för att slagga.

Tack på förhand

Regards, J
Citera
2011-04-25, 23:15
Medlem
Citat:
Hej!

Tack!

Det låter mer som blodsockerfall tycker jag.
Citera
2011-05-03, 18:35
Medlem
Har dålig koll på hur det fungerar med recept och sånt.. Om man fått det utskrivet en gång, (en liten flaska) visst är det då så att man måste få det utskrivet igen om man ska kunna hämta ut en ny flaska?

För övrigt så verkar jag få lite annorlunda ruslängd än många andra här inne.. i förrgår drack jag ungefär 80ml eller lite mer.. Drack vid 22 på kvällen och jag mådde sjukt bra ända tills klockan 18 dagen efter. Varje gång jag åt något så boostades känslan. Vad kan detta bero på?
Citera
2011-05-03, 21:17
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Har dålig koll på hur det fungerar med recept och sånt.. Om man fått det utskrivet en gång, (en liten flaska) visst är det då så att man måste få det utskrivet igen om man ska kunna hämta ut en ny flaska?

För övrigt så verkar jag få lite annorlunda ruslängd än många andra här inne.. i förrgår drack jag ungefär 80ml eller lite mer.. Drack vid 22 på kvällen och jag mådde sjukt bra ända tills klockan 18 dagen efter. Varje gång jag åt något så boostades känslan. Vad kan detta bero på?

Ja, givetvis måste läkaren skriva ett nytt recept.
Citera
2011-05-03, 21:57
Medlem
Jo, det jag trodde, men vet ju att ibland får man recept som man kan hämta ut på jämt och ständigt (inte för att jag trodde att detta var ett sånt) men därav frågan iaf.

Någon som har en aning om hur mitt rus kan hålla i sig så länge? Har heller inte upplevt några direkta biverkningar förutom lite klåda när jag inte tog cetrizin innan.
Citera
2011-05-07, 14:58
Medlem
mqas avatar
Finns det något annat sätt att inta Cocillana på?

Jag har tidigare druckit Cocillana i stora mängder, och jag tål inte smaken, den är hemsk. Går det att på något sätt extrahera etylmorfinet för att kunna inta det på annat sätt (injicera/bomba/whatever)? Eller slippa smaken på något annat sätt?

Uppskattar snabbt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in