• 2
  • 3
2013-12-14, 21:43
Medlem
Gameplayers avatar
Jag känner en kille som dumpat alla sina gamla vänner p.g.a. en borderline-tjej (häxa från helvetet). Han kanske tror han är nöjd med sin situation men han hade nog varit lyckligare om han skjutit sig.
Citera
2013-12-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Det går att ha ett förhållande om man vet hur man hanterar en person med Borderline. Det är oftast väldigt bra människor som har den diagnosen. Några av de bästa tjejerna jag umgåtts med ensam har Borderline och har bara positivt att säga om dem. Men jag har en liknande störning själv och kan därför lättare förstå hur och varför människan säger/gör vissa saker. Har man överseende och gillar såna drag så går det.

Ha ha, ja om man är lika lögnaktig, empatilös, lösaktig, illojal och allmänt instabil själv så...Bra idé.
Kaka söker maka, och de lär bli ganska ensamma i övrigt då andra tillslut lär sky dem som pesten.
Citera
2013-12-14, 22:31
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ha ha, ja om man är lika lögnaktig, empatilös, lösaktig, illojal och allmänt instabil själv så...Bra idé.
Kaka söker maka, och de lär bli ganska ensamma i övrigt då andra tillslut lär sky dem som pesten.

Nja, det är ju snarare så att vissa personer hunsar sina partners och formar dem efter sig själva. Den mesige partnern tar helt över den dominantas värderingar och blir tillslut inget annat än ett bihang till denna.
Citera
2013-12-14, 23:13
Medlem
Citat:
Det går att ha ett förhållande om man vet hur man hanterar en person med Borderline. Det är oftast väldigt bra människor som har den diagnosen. Några av de bästa tjejerna jag umgåtts med ensam har Borderline och har bara positivt att säga om dem. Men jag har en liknande störning själv och kan därför lättare förstå hur och varför människan säger/gör vissa saker. Har man överseende och gillar såna drag så går det.

Kan väl jämföras med något slags mentalt BDSM-behov av det värre slaget. Optimalt vore väl isåfall att samla ihop er och sedan ta er till nån avlägsen ö där ni tillsammans kunde umgås och uppskatta era underbara drag utan att någon la sig i.

Det borde bli ett paradisets tillvaro om man ska tro dig och dina erfarenheter.
Citera
2013-12-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Nja, det är ju snarare så att vissa personer hunsar sina partners och formar dem efter sig själva. Den mesige partnern tar helt över den dominantas värderingar och blir tillslut inget annat än ett bihang till denna.

Fast så funkar ju inte Borderline, så nej.

Ett förhållande där den ena partnern har BPD blir oundvikligen kaosartat och slutar med att den friska partnern blir nedbruten och förstörd.
Partnern med Borderline är redan förstörd till att börja med.

Ett förhållande där båda har Borderline bör sluta som jag beskrev tidigare.
Citera
2013-12-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Med mediciner så är man inte sådan. Du vet verkligen inte vad en sådan diagnos innebär. Jag var KK med en tjej som har den diagnosen för några år sedan och jag skulle inte kalla henne lögnaktig. Det märktes på henne att hon mådde bra av att vara med mig.

Tycker du alla Bipolära är falska? Finns för i helvete personer på höga platser i samhället som har Borderline.
Senast redigerad av BenWW 2013-12-15 kl. 10:33.
Citera
2013-12-15, 13:35
Medlem
Citat:
Med mediciner så är man inte sådan. Du vet verkligen inte vad en sådan diagnos innebär. Jag var KK med en tjej som har den diagnosen för några år sedan och jag skulle inte kalla henne lögnaktig. Det märktes på henne att hon mådde bra av att vara med mig.

Tycker du alla Bipolära är falska? Finns för i helvete personer på höga platser i samhället som har Borderline.

Vilket hejdundrande skitsnack.

Vad är det för mirakelmediciner du har upptäck som fungerar så fantastiskt bra?
Läkarvetenskapen vill nog veta det.

Jag vet precis vad den diagnosen innebär.
Uppenbarligen har jag en helvetes mycket bättre koll än dig iallafall.

Kan du förklara vad någon som är Bipolär har med det här att göra, vi pratar om Borderline, eller hur?
Eller har du glömt det i dina skov...?

Och vilka personer på "höga platser" i samhället har Borderline!?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in