2013-12-11, 16:38
Medlem
itsallalies avatar
På mindre orter hänger många avdelningar ihop - på ett eller annat sätt; en AC kan vara chef över tre orter, är det samma DC på de orterna sen -80 tal är det inte svårt att lista ut vilken slags svågerpolitik som råder... eller att en AC har det slutliga ordet för ekonomiskt godkännande..

Jag har hört från andra håll att det sker helt sjuka grejer från AL mot vanliga väktare, saker som mörkas och sköts lokalt....för mig är detta riktigt smaklöst och totalt avskyvärt.

Jag har själv börjat på ett annat jobb, är kvar än men kommer att lägga av så fort jag fått en fast inkomst. Jag är färdig med denna cirkus känner jag.
Citera
2013-12-11, 22:35
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Jag har själv börjat på ett annat jobb, är kvar än men kommer att lägga av så fort jag fått en fast inkomst. Jag är färdig med denna cirkus känner jag.

Jag känner också så ibland
Får man fråga vilken branch du bytt till?
Citera
2013-12-12, 09:59
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Jag känner också så ibland
Får man fråga vilken branch du bytt till?

Drift/underhåll. Arbetet lyckades jag få efter att ha talat med en förman på ett av företagen man rondat på. Det är faktiskt en rätt bra grej med detta, man får möjlighet att träffa på sånt folk som kan få en att komma ur detta helvete.
Citera
2013-12-12, 15:40
Medlem
Citat:
Drift/underhåll. Arbetet lyckades jag få efter att ha talat med en förman på ett av företagen man rondat på. Det är faktiskt en rätt bra grej med detta, man får möjlighet att träffa på sånt folk som kan få en att komma ur detta helvete.

GRATTIS !!
Citera
2013-12-12, 18:27
Medlem
http://www.securityworldhotel.com/se/news.asp?string1=nokas&string2=&string3=&string4=& YearSearch=1&category=4&company_id=0&type=4&NAV=1& id=67254

Här förklarar G4S VD Sverige att dom inte kommer sälja Sverige delen och att den är lönsam..
Citera
2013-12-13, 03:43
Medlem
intramusculars avatar
Citat:

Ja, grattis!

Har flera kolleger som fått jobb på den vägen. Man lyckas snacka in sig lite med bra folk på objekten som tänker på en när en tjänst öppnas.

Själv sitter jag och funderar på vidareutbildning.

Lycka till på nya jobbet
Citera
2013-12-13, 03:45
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinthunden85
http://www.securityworldhotel.com/se/news.asp?string1=nokas&string2=&string3=&string4=& YearSearch=1&category=4&company_id=0&type=4&NAV=1& id=67254

Här förklarar G4S VD Sverige att dom inte kommer sälja Sverige delen och att den är lönsam..

Intressant, men precis som det står i artikeln så har han snackat en massa skit och lovat guld och gröna skogar tidigare. Allt han säger ska man ta med en skopa salt.
Citera
2013-12-13, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Intressant, men precis som det står i artikeln så har han snackat en massa skit och lovat guld och gröna skogar tidigare. Allt han säger ska man ta med en skopa salt.
PRECIS ALLT han säger skall man ta med en nypa salt.
De kan låta på detta sätt och tre dagar senare låter det på ett annat. Jag vet för jag har erfarenhet sedan tidigare.
Citera
2013-12-13, 11:55
Medlem
http://www.custorsecurity.se/index.html

Här är ett företag som kommit från ingen stans, jag har sett att dom har skyltar på schenker Bäckebol i Göteborg och det är en stor kund.

Jag hörde att dom som startade och äger Custor är avhoppare från G4S så kan det vara så att dom bara tog med sig några av G4S kunder och startade nytt??

Jag ger dom ett år till sen försvinner dom tror jag....
Citera
2013-12-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinthunden85
http://www.custorsecurity.se/index.html

Här är ett företag som kommit från ingen stans, jag har sett att dom har skyltar på schenker Bäckebol i Göteborg och det är en stor kund.

Jag hörde att dom som startade och äger Custor är avhoppare från G4S så kan det vara så att dom bara tog med sig några av G4S kunder och startade nytt??

Jag ger dom ett år till sen försvinner dom tror jag....

Har sett deras skylt vid DHL vid Bäckebol. När jag såg deras skylt blev jag helt paff och tänkte vad f-n är det för något.
Citera
2013-12-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combat
Har sett deras skylt vid DHL vid Bäckebol. När jag såg deras skylt blev jag helt paff och tänkte vad f-n är det för något.

Ja jag tänkte samma, dom har nog dom fulaste skyltarna haha Jag har aldrig sett några av deras bilar eller bil kanske man ska säga så jag tror knappast dom kan göra alla dom tjänsterna som dom lovar...
Citera
2013-12-13, 14:42
Medlem
Något jag funderat på när man handlar på tex Willys eller någon annan av butikerna i Axfoodkoncernen är att Svensk Bevakningstjänst inte har bevakning i dessa butiker, jag har undrat varför eftersom axfoodkoncernen och BT ägs ju av Axel Johnson-koncernen.

Borde det inte bli billigare att använda sig av sitt egna bolag och även bättra att skicka pengarna mellan sina bolag än att ge pengarna till sina konkurrenter???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in