Nu ska jag starta min nya odling och det blir ett gäng White Widow från Norden Seeds under 3st 660w Gavita Digistar + Adjust A Wings Medium. Rummet är under konstruktion och fröna har jag startat i ett Grow Lab Clone Box Tall från Home Box.
Några bilder från idag. Går in 72 krukor 10x10cm på varje plan så tältet har en kapacitet av max 216 små plantor men det är mer en vad jag behöver
Nu får ni ursäkta att jag vart lite seg men här kommer en uppdatering av mina 2 blomrum. Det är 3st 660w HPS i varje rum med Gavita Digistar ballaster och Adjust a Wing reflektorer för tillfället. I det ena är det ett gäng Pink Bubbel och i andra rummet White Widow, båda sorterna från Norden Seeds
Jag kör bara med ett utsug i det ena rummet som går ut från huset. Sedan kör jag med två fläktar mellan varje rum som blåser in luft till det andra rummet. Gipsväggen mellan rummen fick sig några nya hål men bra blev det!
Tack vare AC i ena rummet håller sig temperaturen på 24-25 grader.
Fläkt: TT160UN
Filter: Phresh Filter 1000m3/h
Ber om ursäkt då jag kan väldigt lite om detta ämne och har endast läst fåtal trådar men hur mycket drar din setup allt som allt?
Hur mycket ligger elräkningen på varje månad?
Då var det dags för en uppdatering
Nä jag är inte speciellt rädd att elen upptäcks. Drar den innan mätaren bara och bor i ett område där mycket ström går åt dagligen...
Sist fick jag ut ca 1900g på 3 x 660w med Adjust A Wing reflektorer så nästan 1g per W. Men då hade jag cloner, lite fler men mindre storlek på plantor, snaggade de nerifrån och satsade på en stor cola.
Men nu gissar jag på ca 1700g Pink Bubble och 1800g White Widow om allt går som planerat.
Pratade med en kille nyligen som jobbat åt Adjust A Wing och fick lite råd om inställningarna på reflektorerna. I White Widow rummet är vi i början av blom. Han rekommenderade att man har vingarna spännda på näst sista hålet. Vilket betyder nästan så ihopspännda vingar som möjligt, ett steg ifrån. Lamphållaren ska vara i "mitten-läget" eller precis under så som jag valt.