• 2
  • 3
2013-12-03, 01:20
Medlem
Dingo-Bads avatar
vad är bra människa?
Senast redigerad av Dingo-Bad 2013-12-03 kl. 01:44.
Citera
2013-12-03, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingo-Bad
vad är bra människor?

Kungen är bra - han är alltid glad Utom när journalister filmar när han dricker jägermeister i smyg....eller att han smygröker cigg på Nobelfesten...
Citera
2013-12-03, 10:39
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Napoleon då?

Han förslavade Europa i årtionden - tills de tandlösa rödhåriga britterna invaderade.

Stalin?

Det är ju just det jag säger. För det mesta tar de onda inte livet av sig - som Napoleon och Stalin.
Citera
2013-12-03, 11:17
Medlem
Tror det är så pass enkelt att man kommer ihåg dem som dör vid en tidig ålder.
Citera
2013-12-03, 12:51
Medlem
Intotherainbows avatar
Goda människor tänker på alla andra och glömmer den egna hälsan.
Citera
2013-12-03, 12:53
Medlem
Dom vet att dom skulle blir korrumperande inom tiden, bättre lämna denna jord som en bra människa än en dålig.
Citera
2013-12-03, 23:59
Medlem
GudsSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimedlem13
Jag menar varför dör alla människor som alltid är glada och positiva till allt tidigare än negativa människor? Klart det finns undantag men oftast är det så, hur kommer det sig? Jag tror att det är att dem går vidare till det bättre vad tror ni?

peace
det handlar nog om att deras död sätter djupare spår hos den enskilde alla hela omvärlden och därmed märks deras död på ett mer närvarande och tydligt sätt. Man skulle kunna säga att vår uppmärksamhet mot deras dör blir tydligare än uppmärksamheten mot någon annans död inklusive de mindre trevligas dito. Så förenklat kan man säga att svaret är: Selektiv varseblivning.
Citera
2013-12-04, 00:53
Medlem
Lost-Highways avatar
Finns det något empiriskt stöd för detta?
Citera
2013-12-04, 02:12
Medlem
Fossilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimedlem13
Jag menar varför dör alla människor som alltid är glada och positiva till allt tidigare än negativa människor? Klart det finns undantag men oftast är det så, hur kommer det sig? Jag tror att det är att dem går vidare till det bättre vad tror ni?

peace

Så man är en bra människa om man är positiv?
Citera
2013-12-04, 11:28
Bannlyst
Varken Schopenhauer eller Nietzsche var dåliga människor enligt min mening, men det är ju "lustigt" att pessimisten Schopenhauer dog snabbt vid 72 års ålder efter att ha druckit sitt morgonkaffe, medan Nietzsche, som talade om Övermänniskan, levde som sinnesrubbad i elva år för att till slut dö i lunginflammation vid 56.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in