2025-05-11, 22:39
Avstängd
buisnismannens avatar
Är det lätt att modda ps4 så man kan ladda hem och spela alla spel gratis?
Citera
2025-05-11, 22:56
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Är det lätt att modda ps4 så man kan ladda hem och spela alla spel gratis?

Du kan modifiera vad som helst på vilken konsol som helst, men beroende på konsolen och beroende på spelutvecklaren kommer det att vara svårare och riskfyllt på grund av hur det är kodat och hur de importerar det till konsolen.

Ja, du behöver en USB för att ladda ner dina PS4-filer, använd en dator för att ladda ner och installera mods, sedan BOOM. Jag tror det. Jag vet inte, det var vad min bror sa att han gjorde med sin Xbox One för att modda GTA5.

Annars kan du gå in här: https://www.reddit.com/r/ps4homebrew/
Senast redigerad av kasanetetofan0401 2025-05-11 kl. 22:59.
Citera
2025-07-11, 16:28
Medlem
Kan man på något sätt plugga in sin telefon (via usb) till sitt PS4 och dela internet via usb-kabeln? Att jag frågar är eftersom när jag använder trådlöst (internetdelning) till mitt PS4 så får jag väldigt låg hastighet och att uppdatera spel/ladda hem uppdateringar kan ta flera dagar. Men när jag kopplar in min mobil till min dator och delar internet från mobilen till datorn via usb så kan jag ladda ned i hastigheterna

Citat:
Nedladdning
229,60Mbit/s

Uppladdning
51,36Mbit/s

och detta är såklart mycket bättre än att ladda ned uppdatering och dylikt i hastigheten 7 mb/s som jag annars gör med mitt wifi.
Citera
2025-07-12, 00:26
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Kan man på något sätt plugga in sin telefon (via usb) till sitt PS4 och dela internet via usb-kabeln? Att jag frågar är eftersom när jag använder trådlöst (internetdelning) till mitt PS4 så får jag väldigt låg hastighet och att uppdatera spel/ladda hem uppdateringar kan ta flera dagar. Men när jag kopplar in min mobil till min dator och delar internet från mobilen till datorn via usb så kan jag ladda ned i hastigheterna

och detta är såklart mycket bättre än att ladda ned uppdatering och dylikt i hastigheten 7 mb/s som jag annars gör med mitt wifi.

Du har inte testat hotspot på din iPhone?

Citat:
Just turn on your iPhone's Hotspot, and find your iPhone's network inside your PS4 WiFi settings. On your iPhone, go to: Settings -> Personal Hotspot, and activate.

Det är det närmaste jag kan hitta. För du menar att internet på din mobil är 5G eller åtminstone ganska snabbt medan din vanliga internetuppkoppling är seg?

Annars, finns ingen möjlighet att jacka upp konsolen med en nätverkskabel och flytta den temporärt dit uttaget i hushållet är?
Citera
2025-07-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Du har inte testat hotspot på din iPhone?

Det är det närmaste jag kan hitta. För du menar att internet på din mobil är 5G eller åtminstone ganska snabbt medan din vanliga internetuppkoppling är seg?

Annars, finns ingen möjlighet att jacka upp konsolen med en nätverkskabel och flytta den temporärt dit uttaget i hushållet är?
Min mobil har 4G. Pluggar jag in den via usb till datorn kan jag surfa, enligt bredbandskollen, i ungefär 229 - 231 Mbit/s. Använder jag däremot hot spot (personlig surfzon) så visar mitt playstation att jag kan ladda ned i ungefär 20 Mbit/s, dvs ungefär 10 gånger lägre hastighet, vilket jag tycker är märkligt då jag tycker att hastigheten bör vara oförändrad ovsett om man har kabel eller använder trådlöst.

Edit: Gjorde bredbandskollen via mobilen nu och fick fram dessa siffror

Nedladdning
198,36
Mbit/s
Uppladdning
39,11
Mbit

Så jag förstår verkligen inte varför min hastighet är så låg när jag delar mitt internet med mitt PS4 för att kunna ladda ned uppdatering/kampanjer osv.
Senast redigerad av ReAnimater 2025-07-12 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in