2013-12-02, 13:59
Medlem
Om man har en rostig fickplunta, kan man dricka av den då utan att riskera tex att det kan vara farligt av något slag. Är helt okunnig när det gäller sånthär.
MVH
Citera
2013-12-02, 14:13
Medlem
Är det rost på insidan är det nog ingen höjdare. Men ska inte pluntor vara rostfria?
Citera
2013-12-02, 14:15
Medlem
:/, Jo men lik förbannat rostar skiten
Citera
2013-12-02, 14:51
Medlem
Cliffords avatar
Om det är farligt eller inte beror på vad det är för metall som rostar. Järnoxid är inte farligt i mindre doser, men jag tycker ändå du skall slänga skiten och köpa en ny. Man vill ju inte ha rostsmak på whiskyn (inte jag i alla fall).
Citera
2013-12-02, 15:53
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Är det rost på insidan är det nog ingen höjdare. Men ska inte pluntor vara rostfria?

Rostfritt stål är knappast imunt mot rost, det bara rostar mindre. Man måste fortfarande hålla skiten torr mellan användningarna. Hade det varit kolstål (motsatsen till rostfritt) så hade det nog rostat håll på den efter ett par dagars användning.
Citera
2013-12-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddie
:/, Jo men lik förbannat rostar skiten

Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Rostfritt stål är knappast imunt mot rost, det bara rostar mindre. Man måste fortfarande hålla skiten torr mellan användningarna. Hade det varit kolstål (motsatsen till rostfritt) så hade det nog rostat håll på den efter ett par dagars användning.

Bäst jag diskar och torkar min nu då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in