2013-12-02, 10:12
Medlem
Frostflakess avatar
Videon är lite över 1 år gammal, men jag hade missat den helt.
Har ni sett den innan, och vad tycker ni?

http://www.youtube.com/watch?v=W8yYJ_oV6xk
Citera
2013-12-02, 10:44
Medlem
Har sett denna och tycker han har rätt i exakt allt han säger. Hur kan man göra annat än att hålla med?
Även Leif G.W och grabbarna på efterlyst är rörande överens och tycker att legalisering av droger borde vara en självklarhet. Så verkar inte vara ovanligt att mer insatta människor har denna åsikten.

Är ju legaliserat på vissa ställen i USA idag så det går sakta men säkert framåt.

Även Portugal har legaliserat och dom märkte även en tydlig sänkning av missbruk efter legaliseringen.
Citera
2013-12-02, 13:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piiskas
Har sett denna och tycker han har rätt i exakt allt han säger. Hur kan man göra annat än att hålla med?
Även Leif G.W och grabbarna på efterlyst är rörande överens och tycker att legalisering av droger borde vara en självklarhet. Så verkar inte vara ovanligt att mer insatta människor har denna åsikten.

Är ju legaliserat på vissa ställen i USA idag så det går sakta men säkert framåt.

Även Portugal har legaliserat och dom märkte även en tydlig sänkning av missbruk efter legaliseringen.
Avkriminaliserade gjorde Portugal.
Citera
2013-12-02, 13:08
Medlem
Roadrages avatar
L.E.A.P har varit aktiva i debatten om narkotikapolitik och jobbat för att avskaffa kriget mot droger i över 10 år.
Finns mycket att se och lära av denna organisation.
Synd att vi inte har en liknande organisation i Sverige.

http://www.leap.cc/
https://www.facebook.com/CopsSayLegalizeDrugs?fref=ts
Citera
2013-12-02, 16:26
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
L.E.A.P har varit aktiva i debatten om narkotikapolitik och jobbat för att avskaffa kriget mot droger i över 10 år.
Finns mycket att se och lära av denna organisation.
Synd att vi inte har en liknande organisation i Sverige.

http://www.leap.cc/
https://www.facebook.com/CopsSayLegalizeDrugs?fref=ts

Tack för tipset!

Sen, varför finns det ingen sån organisation? Och vad är det som stoppar oss svenskar för att skapa en?
Är det så att vi svenskar är så pass fega att vi inte vågar stå upp för det vi tror och tycker? Ingen nyhet att svensken gärna inte sticker ut, men endå uppmuntrar vi det till en viss nivå?
Citera
2013-12-02, 21:02
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Tack för tipset!

Sen, varför finns det ingen sån organisation? Och vad är det som stoppar oss svenskar för att skapa en?
Är det så att vi svenskar är så pass fega att vi inte vågar stå upp för det vi tror och tycker? Ingen nyhet att svensken gärna inte sticker ut, men endå uppmuntrar vi det till en viss nivå?

Kan du tänkte du hur mkt PK media kommer att knulla skiten är den reportaget? Aftonbladet kommer att ha headlines i flera veckor. "Dem vill legalisera knark" , debatt efter debatt som bashar mot legalisering. Reinfeldt kommer att slå stort på trumman och svära ed att han ska göra allt han kan för att stoppa det.

Det enda sättet jag kan tänka mig att man kan få snurr på en sån organisation i Sverige är om det är flera inflytelserika personer som startar kampanjen. Nån moderat här och där, några skådisar. Knsk ngn cancerpatient som har överlevt tack vare cannabis.

Bäst vore väl om Jan Helin blev tagen på bar gärning med en gås i truten
Citera
2013-12-02, 23:17
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piiskas
Även Leif G.W och grabbarna på efterlyst är rörande överens och tycker att legalisering av droger borde vara en självklarhet.
Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2013-12-03, 14:13
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Tack för tipset!

Inget hindar den som vill att starta en organisation som slåss för det dom tror på i Sverige. Att däremot starta en sådan organisation som L.E.A.P i Sverige så måste det till personer som jobbar inom rättsväsendet, såsom poliser, åklagare och domare t.ex.

Varför det inte finns här hemma när det finns där borta?
Antagligen för att de har en social situation där borta som vi inte har här hemma i Sverige. Jag tänker då på deras stora fängelseindustri och deras hårda straff i kölvattnet av deras "war on drugs" bl.a, som bidrar till den stora misär som fått deras poliskår att reagera på det dom dagligen ser.

I Sverige är det lättare för poliserna att blunda för problemet. Sen så tror jag att ingen av dom egentligen vågar ta steget och stå för sina åsikter officiellt då dom antagligen skulle bli utfrysta av sina kollegor som på daglig basis hjärntvättar varandra med den av staten tillhandahållna proppagandan.
Det blir lite som en sluten verkstad inom poliskåren tyvärr.
Citera
2013-12-03, 15:29
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:

Därför att det vore karriärmässigt självmord. Det rimmar rätt illa med visionen om ett narkotikafritt samhälle, och Beatrice Ask skulle bli hemskt upprörd och utlova förbättrad utbildning/indoktrinering om narkotikafrågor inom rättsväsendet.
Citera
2013-12-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Var kan jag läsa mer om detta?

Ja, det där uttalandet kräver en källa. Har fortfarande lite svårt att se framför mig att Leif GW skulle uttala sig om att droger borde bli legaliserat, men skulle bli positivt överraskad om han gjorde det.
Citera
2013-12-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Inget hindar den som vill att starta en organisation som slåss för det dom tror på i Sverige. Att däremot starta en sådan organisation som L.E.A.P i Sverige så måste det till personer som jobbar inom rättsväsendet, såsom poliser, åklagare och domare t.ex.

Varför det inte finns här hemma när det finns där borta?
Antagligen för att de har en social situation där borta som vi inte har här hemma i Sverige. Jag tänker då på deras stora fängelseindustri och deras hårda straff i kölvattnet av deras "war on drugs" bl.a, som bidrar till den stora misär som fått deras poliskår att reagera på det dom dagligen ser.

I Sverige är det lättare för poliserna att blunda för problemet. Sen så tror jag att ingen av dom egentligen vågar ta steget och stå för sina åsikter officiellt då dom antagligen skulle bli utfrysta av sina kollegor som på daglig basis hjärntvättar varandra med den av staten tillhandahållna proppagandan.
Det blir lite som en sluten verkstad inom poliskåren tyvärr.

Sedan är det politiska klimatet jävligt annorlunda vad gäller cannabis i Sverige. Även om många röker så är det BIG NONO från pappa staten om man blossar. Att engagera sig i en L.E.A.P.-inspirerad organisation öppet känns väl ungefär lika smart för karriären som att tatuera in hakkors i pannan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in