2013-12-01, 21:08
Medlem
För 2 dar sen så rökte jag och några polare på, jag och en polare delade på en joint. Typ 5 minuter senare börjar jag känna av. Det börjar bli värre och värre till en punkt då jag förlorar realitetsgreppet. Jag stirrar blankt på mina polare, vid dehär laget mår jag inte bra alls. Tiden går jävligt sakta och "ruset" blir min realitet. Jag försöker övertala mig ett par gånger att det är jointen som gör sin grejj och att allt kommer bli bra igen när det är över, fast efter några sekunder så åker jag in i den här "moden" igen där jag inte vet vad som är verklighet typ som om att jag drömmer. Känslan är obeskrivlig, känns som att de var värsta berg o dalbana av känslor, typ 1 minut är jag depp, 1 minut senare är jag nojjig och 1 minut efter det skrattar jag. Fast när effekten var som starkast (i början) så var det bara obehagligt och deprimerande, då stirrade jag också blankt på mina polare o fattade inte nått alls.

När jag började få tillbaka medvetandet så var det typ största lättnandet nånsin. Man börjar typ komma ihåg allt då, fast jag var fortfarande bäng. Men det va inte lika starkt. Asså typ känslan man får där är så jävla skönt, man vet liksom att man kmr nyktra till senare. Märkte också att mina kompisar var jävligt pratsamma under stunden fast jag håller oftast allt för mig själv.

Det var typ andra gången jag rökte marijuana och det blev sådär förra gången jag rökte på också minns jag.

Vad jag undrar är om marijuana har en annan påverkan på mig än andra. För polarna blev inte alls som jag blev. Det var en annan kille som snea rejält han också fast han sa att han inte tappa realitetsgreppet när jag frågade honom. Eller tog jag för mycket bara helt enkelt?
Jag är 178 cm lång o rätt så smal jag antar att det är rätt så enkelt för mig att ta för mycket helt enkelt , vad säger ni?
Citera
2013-12-01, 21:12
Medlem
Normalliserads avatar
Påverkan är väldigt individuellt. Vissa mår bra, vissa dåligt och enstaka små psykoser. Mår du inte bra av de så lägg ner. Hur gammal är du?
Citera
2013-12-01, 21:16
Medlem
patheuzs avatar
Svagt psyke eller bara en ovan antagligen! Försök att slappna av och njut av ruset istället för att sitta
Citera
2013-12-01, 21:16
Medlem
Precis som med alkohol & andra droger behöver vi olika mycket för att bli påverkade, samt reagerar olika på ruset.
Citera
2013-12-01, 21:19
Medlem
19, fast det känns som att jag tog för mycket för det var som de var typ som stadier, tredje stadiet så vare som värst där var det bara obehagligt och det kändes som om att det aldrig skulle ta slut, och min mun förvandlades till en öken var tionde sekund.
Andra stadiet så vare soft jag hade lite realitetsgrepp, de var typ blandning av känslor där, euphori, depp, nojjig.

Sen vet jag dessutom att jag har tvångssyndrom tänkte att det kan vara en anledning?
Citera
2013-12-01, 21:23
Medlem
Bästa tipset - om du nu ska röka över huvud taget - är att släppa taget. Bara vara. I stunden. Släpp kontrollen och njut, snacka med polarna, garva, må fint..
Citera
2013-12-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Bästa tipset - om du nu ska röka över huvud taget - är att släppa taget. Bara vara. I stunden. Släpp kontrollen och njut, snacka med polarna, garva, må fint..
Asså jag kanske är för spänd, jag oroar mig ofta över morsan och tiden (vi brukar röka rätt så sent). Kanske därför också
Citera
2013-12-01, 21:50
Medlem
Photonmans avatar
Du röker helt klart för mycket... Exakt det här hände mig för en månad sen ungefär... Kändes som om det fanns 2 verkligheter och jag inte visste vilken jag egentligen var i och nojade att jag skulle mörda någon och sånt skit... Det var totalt åt helvete..

Men då rökte jag som inte ens är en rökare, ungefär 17 bloss av dunderöka...

Kicken gick över 12 timmar senare Hahhaha..

Jag kan ge dig ett råd, puffa bara max 6 gånger, och ta inte så djupa bloss..

Då kommer du känna att du blir glad och kan va dig själv och gör stunden till något roligt. Tänk inte på negativa gjejer utan fokusera istället på dina kompisars utseende eller gångstil eller något och du kommer garva ihjäl dig...

Jag har en kompis som jag kan garva sönder mig åt bara jag tänker på honom när jag är beng, då ska ni se hur det är att vara med honom.
Citera
2013-12-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photonman
Du röker helt klart för mycket... Exakt det här hände mig för en månad sen ungefär... Kändes som om det fanns 2 verkligheter och jag inte visste vilken jag egentligen var i och nojade att jag skulle mörda någon och sånt skit... Det var totalt åt helvete..

Men då rökte jag som inte ens är en rökare, ungefär 17 bloss av dunderöka...

Kicken gick över 12 timmar senare Hahhaha..

Jag kan ge dig ett råd, puffa bara max 6 gånger, och ta inte så djupa bloss..

Då kommer du känna att du blir glad och kan va dig själv och gör stunden till något roligt. Tänk inte på negativa gjejer utan fokusera istället på dina kompisars utseende eller gångstil eller något och du kommer garva ihjäl dig...

Jag har en kompis som jag kan garva sönder mig åt bara jag tänker på honom när jag är beng, då ska ni se hur det är att vara med honom.

Precis så var det, det var typ som att den här världen var en dröm och att ruset var verkligheten.
Som du säger tror jag jag tog för djupa bloss, för jag kollade på min vän och han tog inte närheten av så djupa bloss. När jag kunde tänka någorlunda klart efter det så började jag skratta som fan åt en snubbe som snea.
Citera
2013-12-01, 22:16
Bannlyst
Släpp på ditt kontrollbehov. En teori
Citera
2013-12-02, 00:52
Medlem
Photonmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus91
Precis så var det, det var typ som att den här världen var en dröm och att ruset var verkligheten.
Som du säger tror jag jag tog för djupa bloss, för jag kollade på min vän och han tog inte närheten av så djupa bloss. När jag kunde tänka någorlunda klart efter det så började jag skratta som fan åt en snubbe som snea.
Hhahahahaa, alltid kul att se någon snea, ser så jävla fult ut!

Men som sagt, kör på max 6 bloss, lätta bloss alltså nästa gång.

Då kommer det nog vara soft för dig!

MVH
Citera
2013-12-02, 00:55
Medlem
BlackMetals avatar
Rök inte om du inte mår bra av det. CB är inte hela livet eller världen hur mycket än vissa här inne vill få det att låta så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in