• 1
  • 2
2013-12-02, 12:48
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
http://dx.com/p/digital-precision-sc...solution-10515

Den här har jag. Den fungerar väldigt bra, och är svinbillig. Det tar någon vecka innan den kommer fram bara, men det tycker jag det är värt med tanke på hur mycket pengar man sparar.

Har två såna här och de funkar väldigt bra, däremot har jag märkt att min nya som jag fick för några veckor sedan strular och hoppar en hel del mellan mg'en. Men så länge man inte väger super potenta substanser så duger dom helt klart.
Citera
2013-12-03, 17:39
Medlem
Citat:

Den här har jag. Den fungerar väldigt bra, och är svinbillig. Det tar någon vecka innan den kommer fram bara, men det tycker jag det är värt med tanke på hur mycket pengar man sparar.
Guld tips! Ja kör på en sån, TS. Blir nog en beställning för mig också någon gång i framtiden.
Citera
2013-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Har två såna här och de funkar väldigt bra, däremot har jag märkt att min nya som jag fick för några veckor sedan strular och hoppar en hel del mellan mg'en. Men så länge man inte väger super potenta substanser så duger dom helt klart.
Min våg av samma märke krånglar också, den väger dock korrekt till en början men tickar långsamt nedåt om man låter det man väger stå kvar mer än ett par sekunder. Kontrollväger därför alltid med en annan våg för att inte riskera att väga fel.

För egen del blir det till att köpa en dyrare våg inom kort, för som någon sa så går skräpet från Kina sönder efter ett tag ändå verkar det som. Dyrare i längden.
Citera
2013-12-03, 18:05
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneppons
Min våg av samma märke krånglar också, den väger dock korrekt till en början men tickar långsamt nedåt om man låter det man väger stå kvar mer än ett par sekunder. Kontrollväger därför alltid med en annan våg för att inte riskera att väga fel.

För egen del blir det till att köpa en dyrare våg inom kort, för som någon sa så går skräpet från Kina sönder efter ett tag ändå verkar det som. Dyrare i längden.

Precis, det är också min tanke att köpa en dyrare våg i framtiden. I vilken prisklass måste man gå upp i om man vill ha en hyfsad våg för personligt bruk?
Citera
2013-12-03, 20:31
Medlem
LightClouds avatar
Just nu använder jag Kern Tab 20-3, 0,001-20g. Fungerar fint hittills i alla fall. Men det krävs vågar på tusenlappar och uppåt för att verkligen ha en våg att lita på. Dessutom ska man se till att kalibrera ofta och verkligen följa instruktionerna eftersom att luftfuktighet, värme, ventilation och dylikt även spelar in vid väldigt låga dosmängder.

En av vågarna som är länkad ovan är sådan som jag har. Men inte heller den är optimal när man ska mäta 0-10 milligram eftersom att de har en felmarginal liksom alla andra vågar. Dessutom ska massvis med rutiner följas för att få ett korrekt mätvärde.
Senast redigerad av LightCloud 2013-12-03 kl. 20:41.
Citera
2014-01-24, 01:03
Medlem
Chester.Molesters avatar
Söker någon affär där man kan köpa vågar för att t.ex. väga upp 5 milligram pulver. Gärna till en fysisk butik då jag har lite problem med att köpa "suspekta" föremål via posten tack vare en polisundersökning ...
Citera
2014-01-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Söker någon affär där man kan köpa vågar för att t.ex. väga upp 5 milligram pulver. Gärna till en fysisk butik då jag har lite problem med att köpa "suspekta" föremål via posten tack vare en polisundersökning ...

Du kan skicka det till en kompis.
Citera
2014-01-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Precis, det är också min tanke att köpa en dyrare våg i framtiden. I vilken prisklass måste man gå upp i om man vill ha en hyfsad våg för personligt bruk?

Googlade lite snabbt för att hitta en. Vet inte exakt hur bra den här vågen är men vill du ha en våg som du kan lita på med milligram-precision köp en labbvåg för kemikalier. Skulle gissa på att en bra våg på ebay går loss på runt 2000:-. Du vill ha en våg med glas runt som du kan öppna och stänga, så inte omgivningen påverkar vikten (luftdrag etc.), dock vet jag inte om det är nödvändigt vid milligram men vet att det är ett absolut måste om du ska väga 0.1 mg (annars pendlar den).

http://www.ebay.com/itm/100-Gram-x-0...item1c3a1b627e
Citera
2014-01-29, 21:55
Medlem
Chester.Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Du kan skicka det till en kompis.
Tack det hade jag inte tänkt på .
Citera
2014-03-23, 21:56
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:

Vad lång är väntetiden på en sån?
Citera
2014-03-24, 12:41
Medlem
Gunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Vad lång är väntetiden på en sån?

Jag beställde den 30e januari och då var det slut på lager. Fick vågen i slutet av februari har jag för mig så var inte jättesnabbt men sjukt jävla bra våg och till det priset .
Citera
2014-03-24, 13:59
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnis
Jag beställde den 30e januari och då var det slut på lager. Fick vågen i slutet av februari har jag för mig så var inte jättesnabbt men sjukt jävla bra våg och till det priset .

Det gick inte fort
Aja får ta väntetiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här