Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-02, 12:37
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Tyvärr så är det inget skämt bara ännu en nörd som tror att han kan allt om träning, bara för att han läst på om det så ska han vissa hela världen hur man gör. Han gungar fram och tillbaks använder axlarna för att häva samt flyttar under armbågarna så övningen blir väldigt O-effektivt för biceps.

Typiskt att det är nördar som dessa som går och vinner guldhjärtat... Hur kunde alla inblandade missa bicepscurlvideon??? Den ligger ju fortfarande ute!

(Grattis Daniel! )
Citera
2014-12-03, 14:32
  #74
Medlem
Green-manalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ok så om marklyft skulle vara oprioriterat för mig som BB, kan jag då lägga ut en felaktig instruktionsvideo och låta den ligga kvar bara för att jag inte prioriterar marklyft? (det är bara ett exempel jag älskar marklyft och skulle aldrig lära ut fel i någon övning).

Det ligger rätt mycket i det du säger. Har man dessutom en blogg för nybörjare är det än viktigare att inte leda dem fel. Man har ett visst ansvar om man nu har en sådan stor trafik till sin sida. Tanken måste vara att visa hur en övning går till, inte att visa hur många kilon man klarar av. Skulle knappast lägga upp en instruktionsvideo för knäböj med ett maxlyft.
Citera
2017-05-25, 10:11
  #75
Medlem
Run3s avatar
Gillar Styrkelabbet. Det enda jag stör mig på är hur Daniel Richter och Philip Wildenstam konstant fejkskrattar i sin podcast, speciellt Daniel Richter sticker ut. Upplevs som ganska arrogant.
Citera
2017-05-25, 14:21
  #76
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Gillar Styrkelabbet. Det enda jag stör mig på är hur Daniel Richter och Philip Wildenstam konstant fejkskrattar i sin podcast, speciellt Daniel Richter sticker ut. Upplevs som ganska arrogant.

Håller inte alls med om det senare. Podden är ju en bonus av det lite lättsammare slaget och är skönt grabbig på ett bra sätt, tycker jag. Jag har hört så pass många avsnitt av podden att jag vant mig vid stilen, och jag uppfattar inte alls att de fejkskrattar. Att Daniel skulle vara arrogant är ju rent nonsens, han är snarare motsatsen. Han älskar träning och brinner för att lära sig mer och förmedla sina kunskaper till andra via sin sida, och det är jag och många andra väldigt tacksamma för. Skönt också med någon som skriver om styrketräning på svenska (bra svenska, dessutom). Jämfört med många av de skrikiga, skrytsamma amerikanska självutnämnda experterna som samlar många följare är Daniel ett under av ödmjukhet och seriositet.
Citera
2017-05-28, 09:15
  #77
Medlem
Sygnotives avatar
Tycker faktiskt att man kanske har lite för lite att göra/bry sig om OM man gnäller på bicepscurlen i den postade videon.

Ser inte mycket till "fusk" (vill knappt säga fusk, eftersom det som en del kallar fusk bara är funktionell träning anpassad efter en specifik persons mål), endast att kroppen rör sig lite grann.

Han rycker inte till och böjer sig bakåt för att få upp stången eller liknande ens...


Känns lite som när folk postade om hur HEMSKT IDIOTISKT en man tränade på en video.
Problemet var bara att killen ifråga var flerfaldig världsmästare i armbrytning och tränade just därför grenspecifikt, vilket många inte förstod.

JA, styrkelabbet är inte grenspecifikt, men det visar helt ok enligt mig hur man kör normal bicepscurl i syftet att bli starkare i just biceps. Skulle nog mera säga att de som klagar verkar ha en betydligt mer grenspecifik variant för just bodybuilding i åtanke...
Citera
2017-06-17, 14:42
  #78
Avstängd
Jag brukar curla med ännu mer sving för att få upp mer vikt och det har funkat för mig, döm inte ut det om du inte testat själv säger jag!
Citera
2017-09-06, 17:08
  #79
Medlem
Run3s avatar
Nu när Philip blivit anställd på Styrkelabbet, hur lång tid tror ni det tar tills Daniel sparkar Philip? Philip framstår ju som så himla nonchalant, oseriös, ofokuserad och slapp. Jag förstår inte hur Daniel resonerade när han bestämde sig för att anställa Philip. Jag misstänker att Daniel inte kunde säga nej i.o.m. att han utnyttjat Philip i så många avsnitt av Styrkelabbet Podden, och för sitt dåliga samvetes skull anställde honom, även om de är varandras motpoler.
__________________
Senast redigerad av Run3 2017-09-06 kl. 17:11.
Citera
2017-09-07, 06:03
  #80
Medlem
JoeBuddens avatar
Bicepscurl... du löper ingen större risk för skador om du gör övningen så "hemskt" som i videon.
Dem växer även där! Och som någon sa tidigt i tråden tillåter detta mer vikt.
Finns nog för o nackdelar, men CT fletcher har ju alltid haft rejäla armjävlar å hans form är tamigfan URUSEL.
Generellt är bicepscurl är en ganska safe övning
Citera
2017-09-18, 13:33
  #81
Medlem
Kravallens avatar
Är det någon som köpt "Bänkpress Boogie" from Styrkelabbet som kan göra kort recension såhär långt?
Citera
2017-09-22, 23:38
  #82
Medlem
Fast det var väl ok ändå. Det är inget jättesvingande tycker jag. För övrigt tycker jag den sidan är bra, inte bäst men bra
Citera
2017-09-26, 21:31
  #83
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Tyvärr så är det inget skämt bara ännu en nörd som tror att han kan allt om träning, bara för att han läst på om det så ska han vissa hela världen hur man gör. Han gungar fram och tillbaks använder axlarna för att häva samt flyttar under armbågarna så övningen blir väldigt O-effektivt för biceps.

Fast ryggen är alltid en synergist vid bicep curls med rak stång. Blir så för alla ditt jävla böghål.

Tycker styrkelabbet är bra!
__________________
Senast redigerad av Soxi 2017-09-26 kl. 21:42.
Citera
2017-09-26, 22:01
  #84
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Är det någon som köpt "Bänkpress Boogie" from Styrkelabbet som kan göra kort recension såhär långt?
Filip Wildenstam är verkligen sämst på att sälja in det i podden. Han flamsar och snackar bara skit när Daniel Ritchie försöker marknadsföra det. Extra pinsamt blir det när de testat programmet på försökspersoner, och den enda som "fullföljt" och fått negativt resultat med programmet är Wilderstam. Tvivlar på att han ens försökte, och så har han ändå mage att dissa Daniel varje gång han tar upp programmet i podden.

Men Filip har ju efter sina otal resor till solen äntligen bidragit med en hel artikel på Styrkelabbet – om tio budord https://unv.is/styrkelabbet.se/vett-...kett-pa-gymmet. Så jag antar att allt är förlåtet i hanrejen Daniels ögon. Filip fick säkert pluspoäng för att ha använt "hen" och gått feministernas till mötes med sitt brandtal:

Citat:
Och de män som känner att de måste lära kvinnor träna ”rätt” eftersom det är den gentlemannamässiga grejen att göra: Skärp er. Kvinnor på gym är inga offer, utan fullt kapabla att söka information på egen hand.
__________________
Senast redigerad av Run3 2017-09-26 kl. 22:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback