Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-01, 00:58
Medlem
spuuunits avatar
Jag har precis ominstallerat min dator och kört in drivrutiner och uppdateringar (Win 7). Inne i Den här datorn så står det att jag använt 46 GB av min C: hårddisk. Men om jag visar Egenskaper för allting i C: så står det att materialet där är 21 GB (vilket låter mer logiskt).

Hur kan det visas en så stor skillnad? Jag visar tom dolda filer - så allt bör synas.

Storlek 1
Storlek 2
Citera
2013-12-01, 01:26
Medlem
spuuunits avatar
Tog bort Paging-filen helt, men det är fortfarande 10 GB mellanskillnad.
Citera
2013-12-01, 01:49
Medlem
cammos avatar
Använd http://windirstat.info/
Citera
2013-12-01, 02:57
Medlem
asdfarns avatar
Tycker att du ska använda Windir som föregående länkat, med största sannolikhet är det din hibernate.sys fil som tar upp resten av utrymmet. Den filen används för att datorn ska kunna gå in i viloläge när du inte använder den och jag har för mig den ligger på runt 10gb!
Citera
2013-12-01, 10:46
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Jag har precis ominstallerat min dator och kört in drivrutiner och uppdateringar (Win 7). Inne i Den här datorn så står det att jag använt 46 GB av min C: hårddisk. Men om jag visar Egenskaper för allting i C: så står det att materialet där är 21 GB (vilket låter mer logiskt).

Hur kan det visas en så stor skillnad? Jag visar tom dolda filer - så allt bör synas.

Storlek 1
Storlek 2
Du visar inte systemskyddade filer...
Citera
2013-12-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Tycker att du ska använda Windir som föregående länkat, med största sannolikhet är det din hibernate.sys fil som tar upp resten av utrymmet. Den filen används för att datorn ska kunna gå in i viloläge när du inte använder den och jag har för mig den ligger på runt 10gb!

Den tar så mycket plats som du har RAM-minne.
Citera
2013-12-01, 12:11
Medlem
spuuunits avatar
Det verkade vara hybernatefilen som ni föreslog. Eftersom att jag aldrig kör i sleep mode så tog jag bort den helt och nu skiljer det nästan ingenting. Tackar ödmjukast för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in