Citat:
Ja, för det tidigare bevisar faktiskt ingenting. Och bara för att du alltid väljer att upprepa en gång till så förändras inte det. Är det så hemskt fel att faktiskt kräva vettiga bevis för att tro på saker?
Citat:
Du har allting mitt framför ögonen på dig.
Dina ord, inte mina. Det jag vill är att kunna få granska detta.
Citat:
Vill du tro på att en skapare har skapat det så tror du på det , vill du avvisa det så gör du det. Ingen annan väljer åt dig endast du själv gör det.
Det har inget att göra med vad jag vill och inte vill tro på. Jag väljer att tro på saker som det finns tillräckliga bevis för att det ska vara berättigat att tro dessa saker.
När en bön ska yttras ska det vara att skaparen förlåter en, hjälper en att bli en from människa, att skaparen skänker nåd över en. Detta ska yttras vid bön. Inte att en fyrkantig triangel ska skapas som du sade.
Citat:
Gud suktar inte efter att man ska tro på Gud. Gud är och förblir som Gud är även om alla jordens folkslag förnekade honom. Man tror för sin egen skull.
Så hur förklarar du då de där två första budorden?
Citat:
Förutsättningarna är dessa:
Universum, jorden med allt vad det innebär, människan och hennes förmåga, liv har skapats för att människan ska förstå att det finns någon som existerar som står över allt annat som finns. Sen är det upp till varje människa att tro eller avvisa.
Universum, jorden med allt vad det innebär, människan och hennes förmåga, liv har skapats för att människan ska förstå att det finns någon som existerar som står över allt annat som finns. Sen är det upp till varje människa att tro eller avvisa.
Men hörru, vilken skojare den du kallar skapare isf måste vara. För ju mer kunskap vi får desto mindre kan hen gömma sig i, det är ju nästan så att man kan få för sig att hen vill att man inte ska tro...