2013-11-29, 17:17
Medlem
Det är nämligen så att jag har köpt en SSD som jag har tänkt att ha operativsystemet på. Problemet är dock att jag köpte min dator med Windows 7 förinstallerat och sedan uppgraderad till Windows 8 online. Hur ska jag då gå tillväga för att kunna installera Windows 8 på SSD:n ?
Citera
2013-11-30, 04:43
Medlem
raffeYs avatar
Här är en behänding sida som som säkert hjälper dig en bra bit på vägen.

http://www.idg.se/2.1085/1.443380/sa-installerar-du-en-frasch-version-av-windows-7/sida/1/sida-1-introduktion
Citera
2013-11-30, 05:33
Medlem
Nu vet inte jag hur man gör rent praktiskt, men jag tycker att din produktnyckel borde väl vara registrerad som W8-licens efter du uppgraderat, så om jag får gissa borde det väl bara va att ladda ner W8, installera och ange din nyckel som du fick vid datorn? Eller du kanske fick en ny nyckel när du uppgraderade? I så fall ange den.
Citera
2013-11-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raffeY
Här är en behänding sida som som säkert hjälper dig en bra bit på vägen.

http://www.idg.se/2.1085/1.443380/sa-installerar-du-en-frasch-version-av-windows-7/sida/1/sida-1-introduktion

Tack så mycket, den hjälpte!

Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_x90
Nu vet inte jag hur man gör rent praktiskt, men jag tycker att din produktnyckel borde väl vara registrerad som W8-licens efter du uppgraderat, så om jag får gissa borde det väl bara va att ladda ner W8, installera och ange din nyckel som du fick vid datorn? Eller du kanske fick en ny nyckel när du uppgraderade? I så fall ange den.

Jo, fick en ny nyckel på mail, så blir att ladda ner W8 och helt enkelt installera med nyckeln jag fick via mail
Citera
2013-11-30, 10:18
Medlem
Hittar dock inte nedladdningen till W8. Någon som sitter på en länk?
Microsofts sida är ju allt annat än lätt att hitta på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in