Det är nämligen så att jag har köpt en SSD som jag har tänkt att ha operativsystemet på. Problemet är dock att jag köpte min dator med Windows 7 förinstallerat och sedan uppgraderad till Windows 8 online. Hur ska jag då gå tillväga för att kunna installera Windows 8 på SSD:n ?
Nu vet inte jag hur man gör rent praktiskt, men jag tycker att din produktnyckel borde väl vara registrerad som W8-licens efter du uppgraderat, så om jag får gissa borde det väl bara va att ladda ner W8, installera och ange din nyckel som du fick vid datorn? Eller du kanske fick en ny nyckel när du uppgraderade? I så fall ange den.
Nu vet inte jag hur man gör rent praktiskt, men jag tycker att din produktnyckel borde väl vara registrerad som W8-licens efter du uppgraderat, så om jag får gissa borde det väl bara va att ladda ner W8, installera och ange din nyckel som du fick vid datorn? Eller du kanske fick en ny nyckel när du uppgraderade? I så fall ange den.
Jo, fick en ny nyckel på mail, så blir att ladda ner W8 och helt enkelt installera med nyckeln jag fick via mail