• 1
  • 2
2013-11-30, 01:31
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
text

Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
text

Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
text

Citat:
Ursprungligen postat av tigerkatten
text

Var på banken tidigare ikväll som jag nämnde.
Jag gjorde en reklamation och spärrade kortet. Uttaget var i samma automat som det jag gjorde själv och det var ca 5 min efteråt.
Tänkte däremot inte på att det finns kamera, ska se om jag kan gå dit igen och fråga. Tack för tipset tigerkatten!

Det kommer nog lösa sig ändå. Känns bra med lite stöd, flashback levererar
Citera
2013-11-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonfrost
Var på banken tidigare ikväll som jag nämnde.
Jag gjorde en reklamation och spärrade kortet. Uttaget var i samma automat som det jag gjorde själv och det var ca 5 min efteråt.
Tänkte däremot inte på att det finns kamera, ska se om jag kan gå dit igen och fråga. Tack för tipset tigerkatten!

Det kommer nog lösa sig ändå. Känns bra med lite stöd, flashback levererar

Skönt att höra! Ja det är ju bankens ansvar, så det är bara för dem att kolla videon och se att det inte är du som tagit ut pengarna + att det inte var ditt kort som användes.

Vet du om dem skulle stänga av automaten tills det är klart? Tråkigt om fler skulle råka ut för det...
Citera
2013-11-30, 02:08
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themanofsomething
Skönt att höra! Ja det är ju bankens ansvar, så det är bara för dem att kolla videon och se att det inte är du som tagit ut pengarna + att det inte var ditt kort som användes.

Vet du om dem skulle stänga av automaten tills det är klart? Tråkigt om fler skulle råka ut för det...

Det var inte deras bankomat kom jag ju på. Tog ut i Swedbank-automaten bara för att den ligger lite framför uppgången och jag skulle ändå förbi den. Länsförsäkringars maskin sitter till höger från uppgången, jag tänkte ju inte på det och gick rakt fram till den andra. Sicket misstag alltså

Får traska in på Swedbank och höra mig för när jag är tillbaka i stan igen. Har jag tur har flera råkat ut för samma sak så då lär de veta vad som är i görningen. Får hoppas på det
Citera
2013-11-30, 10:35
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Nar sant har hander sa ska man inte ringa banken och saga Hej.. det verkar som att det fattas 3000 pa mitt konto for det som hander da ar att banken direkt sager Det kan vi inte gora nagot at utan det galler att ringa upp och (tyvarr) vara hyfsat aggressiv (men vanlig) och papeka att nagot har blivit fel, t ex JAG har tagit ut x kronor, banken har registrerat uttag 1 pa x kronor sedan uttag 2 pa 3000 kronor, ni maste fixa felet bla bla bla banken har gjort fel kan ni atgarda felet och se till att transaktionen dras tillbaka bla bla atgarda felet

Avsluta garna din langa tirad om felet med att saga att nagon garna far ringa upp dig nar de antingen fixat felet eller hittat vad felet beror pa, lamna over bollen. Du som kund ska inte behova vandra runt till olika stallen och fraga om de vet var dina pengar ar , de ska racka att du pratar med en person pa din bank som sedan ska hantera arendet. Om inget hant efter nagra dagar skriv ett klagomal till banken.

alltsa var extremt noggrann med att papeka att du VET att det ar 1 banken som gjort fel eller 2 bankomaten har gjort fel och att du som kund inte ska behova drabbas pga att deras teknik har brister.

Manga banker ar tyvarr riktigt pissiga att ha att gora med och behandlar inte folk som kunder.
Senast redigerad av Fantomsmaerta 2013-11-30 kl. 10:39.
Citera
2013-11-30, 14:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Nar sant har hander sa ska man inte ringa banken och saga Hej.. det verkar som att det fattas 3000 pa mitt konto for det som hander da ar att banken direkt sager Det kan vi inte gora nagot at utan det galler att ringa upp och (tyvarr) vara hyfsat aggressiv (men vanlig) och papeka att nagot har blivit fel
Du tjänar inget på att höja rösten eller vara mer aggressiv.

Går inte pengarna tillbaka automatiskt samma dag eller dagen efter så måste det göras en reklamation.
Reklamationen lyssnar inte på hur ditt tonläge kvar, i och med att det är en papperslapp du fyller i.
Citera
2013-11-30, 15:15
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du tjänar inget på att höja rösten eller vara mer aggressiv.

Går inte pengarna tillbaka automatiskt samma dag eller dagen efter så måste det göras en reklamation.
Reklamationen lyssnar inte på hur ditt tonläge kvar, i och med att det är en papperslapp du fyller i.

Syftet med att inte vara mjakig nar man pratar med kundservice (oavsett vilket foretag) ar att man ska fa personen man pratar med att ta ansvar for problemet och inte bara saga "inte vart problem"
Citera
2013-12-02, 20:44
Medlem
Hur gick det ? Var du på banken :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem