• 1
  • 2
2013-11-29, 22:51
Medlem
VIC-20s avatar
Jag var med om det där en gång när jag skickat fel, pratade med banken och dom sa att människan jag skickat pengar fel till kunde ta ut några hundra för det extra jobbet det medförde denne att skicka tillbaka pengarna.
Men denna jävla skitbank swedbank... Du ska begära 500 kr för att skicka tillbaka dom helt klart.
Citera
2013-11-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIC-20
Jag var med om det där en gång när jag skickat fel, pratade med banken och dom sa att människan jag skickat pengar fel till kunde ta ut några hundra för det extra jobbet det medförde denne att skicka tillbaka pengarna.
Men denna jävla skitbank swedbank... Du ska begära 500 kr för att skicka tillbaka dom helt klart.

haha ja det är ju swedbank jag också har så, men ja då ska jag lätt begära minst 500 kr för besväret, tack så mycket för den infon!

mvh xpekt
Citera
2013-11-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealEstateBroker
Jag kan tillägga att jag tycker att TS bör maila banken och se om han kan få ut information via dem så. Om de iallafall kommer med samma svar så har TS bevis i form utav mail att de nekade honom informationen och därmed kan han bara säga att han trodde att någon givmilt gett honom en summa pengar.

Mvh

När jag prata med dem i telefon så spelades samtalet in, iaf vad en röst före samtalet påstod att det skulle göras. I samtalet så sa han att han inte kan se vem som skickat pengarna och att jag behöver betala 100kr i avgift för infon, sen rekommendera han mig att vänta, hur länge det sa han inte..

Så antingen är det jag som hör av mig, vilket jag inte kommer göra en gång till, tänker inte betala 100kr för att få veta vem idioten som gjort fel är, eller så får jag väl helt enkelt vänta tills swedbank hör av sig, om dom nu ens kommer göra det.
Citera
2013-11-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpekt
När jag prata med dem i telefon så spelades samtalet in, iaf vad en röst före samtalet påstod att det skulle göras. I samtalet så sa han att han inte kan se vem som skickat pengarna och att jag behöver betala 100kr i avgift för infon, sen rekommendera han mig att vänta, hur länge det sa han inte..

Så antingen är det jag som hör av mig, vilket jag inte kommer göra en gång till, tänker inte betala 100kr för att få veta vem idioten som gjort fel är, eller så får jag väl helt enkelt vänta tills swedbank hör av sig, om dom nu ens kommer göra det.

Hatar swedbank, men orkar inte byta...

Ringde en gång till den lokala kontoret eftersom jag inte hittade nummret till support.

Jag - "Hej jag har en fråga angående mitt bankkort"

Swedbank - "JA DÅ FÅR DU KONTAKTA SUPPORT!...klick..."

what did just happen, tänkte jag xD

100kr för att kolla upp vems pengarna egentligen är.....ja swedbank bryr sig om sina kunder ser jag -.- Borde fan göra det gratis och vara glada att du kontaktade dem så att dem kan hålla en hög nivå på servicen. MEN NEJ 100 kr skall det vara.....
Citera
2017-05-03, 12:30
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpekt
Tjena, jag märkte igår kväll när jag loggade in på mitt bankkonto, att jag i måndags fick en insättning på lite mer än 5000kr, står inte från vem utan det står bara en typ av kodning, några bokstäver och siffror. När jag ringde till banken så kunde dom inte se vart ifrån pengarna kom, utan han i telefon sa att om jag betalade en avgift på 100kr så kunde han ta reda på det, vilket låter jävligt skumt.

Men det jag undrar, är det min uppgift att betala 100kr och få reda på vart pengarna kommer ifrån och sedan höra av mej och skicka tillbaka dom eller kan jag bara vänta och se vad som händer?

Jag kommer självklart lägga undan pengarna på mitt sparkonto och inte använda dom, men kan dom här pengarna bli mina efter en viss tid om ingen hör av sig till mig?

Mvh xpekt

Vad hände?
Citera
2017-05-03, 12:37
Medlem
Hej
Jag noterar att vissa skriver " flytta dem och avvakta ". Om du flyttar pengar från ditt personkonto till t.ex. ditt allmänna konto så begår du per se en brottslig handling, förutsatt att du ej kan bevisa att du trodde att pengarna var dina.

Detta kommer föga troligt gå till rättssak, men det du ska göra är att låta pengarna vara på exakt det konto du har dem på idag. Du ska inte flytta över pengarna till något annat konto.
Citera
2017-05-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaniljChocklad
Hej
Jag noterar att vissa skriver " flytta dem och avvakta ". Om du flyttar pengar från ditt personkonto till t.ex. ditt allmänna konto så begår du per se en brottslig handling, förutsatt att du ej kan bevisa att du trodde att pengarna var dina.

Detta kommer föga troligt gå till rättssak, men det du ska göra är att låta pengarna vara på exakt det konto du har dem på idag. Du ska inte flytta över pengarna till något annat konto.
Vad är det för brott man begår om man flyttar undan samma summa så att man inte råkar använda dem? Syftet med att flytta dem är ju att garantera att man kan betala tillbaka just den summan.
Citera
2017-05-03, 14:23
Medlem
UnknownKivis avatar
Skulle aldrig ge dumhuvuderna pengar, jävla hycklare som ska ha betalt för allt.

Jag skulle göra som de andra säger, in på sparkonto och vänta ett tag om de är efterlängtade. Annars är du väll 5000 spänn rikare antar jag
Citera
2017-05-03, 15:59
Medlem
Efter 10 år raderas slentrianmässigt bankerna sin information om gamla överföringar så väntar du 10 år så är du säker.
Citera
2017-05-03, 23:39
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Efter 10 år raderas slentrianmässigt bankerna sin information om gamla överföringar så väntar du 10 år så är du säker.
Så då behöver TS bara vänta sju år till nu.
Citera
2017-05-03, 23:51
Medlem
Det har alltså gått 3 år sen den felaktiga inbetalningen? Har banken inte hört av sig ännu?
Citera
2017-05-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Vad är det för brott man begår om man flyttar undan samma summa så att man inte råkar använda dem? Syftet med att flytta dem är ju att garantera att man kan betala tillbaka just den summan.
exakt man flyttar ju dom inte för att banken inte ska kunna ta tillbaka dom utan för att man inte ska råka använda dom själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in