Citat:
Ursprungligen postat av
KarlP
Jo, att inte vara nöjd med det man får är precis samma sak som att man vill ha mer.
Dessutom kan du inte jämföra summan med existensminimum, för i normalbeloppet för existensminimum ingår massor av kostnader som dom här människorna inte behöver betala för.
Jag skjuter inte in mig på meningen, hela artikeln visar hur bortskämda flyktingar kan vara när dom kommer hit.
Ja, de måste ju ha det bättre nu än de hade när de levde vid en vägkant i Grekland.
Summan de får räcker mera än väl till mat, blöjor och hygienartiklar för 2 vuxna och 2 barn.
Men det blir lite dyrare för dem att handla i byaffären.
Jag lever också på en liten inkomst. Men jag handlar där det är billigast, på Lidl och Netto oftast. Det gör många pensionärer. Vi går eller cyklar långa vägar för att kunna köpa allt som behövs i månadens hushåll. Jag har en gammal vagn att köra varorna på.
Dessutom, de här människorna betalar inte för El, TV-avgift, bredband, försäkringar odyl.
De får lära sig att spara som alla andra som inte jobbar. Det är inte bara att vara bekväm och köpa allt i närmaste affär eller värre, begära hemkörning.
Men deras gnäll vänder sig inte till oss fattiga. Nej, de vill väcka medlidande hos politiker och journalister som har bil och lägger 10 000 i veckan på hushållet.