2013-11-27, 23:37
Medlem
tcfmogs avatar
Har länge stört mig på det här. Jag kan förstå Denis Law vars mål mot Manchester United innebar att de flyttades ned, då Law trots allt spelat 11 säsonger i United men när exempelvis Olof Mellberg som spelade 20 matcher för Juventus skiter i att jubla när han gör mål mot dem har det gått för långt, det känns bara löjligt.
Citera
2013-11-27, 23:54
Medlem
thejams avatar
Ja riktigt distanta klubbyten kan jag hålla med om, tex Mellberg mot Juve.

Men RvP mot Arsenal kan jag förstå. Däremot stör jag mej på när tex Dzeko inte firar kvällens mål. Visst de hade redan vunnit matchen mer lr mindre men ändå, det är ett CL mål och han får med stor sannolikhet en fet jävla bonus

va lite glad för i helvete
Citera
2013-11-28, 02:37
Medlem
SteveAngellos avatar
Beror väl på vad spelaren medfört till den gamla klubben.
Ett bra exempel på detta är när Henke Larsson nätade mot Celtic (när han lirade i Barcelona). Mario Götze nätade i helgens tyska supermatch och valde att inte fira målet. Mario vill framhäva sin respekt gentemot Borussia D. Å andra sidan kan man icke betrakta honom som en ikon. Enligt min mening så handlar det huvudsakligen om respekt. Sedan kan man ju också diskutera avseende en spelare som varit aktiv i en klubb under kort period och sedan gör mål mot sin gamla klubb. I detta fall spelar det väl ingen större roll om man firar eller inte.
Citera
2013-11-28, 05:32
Medlem
Olympians avatar
Det handlar om respekt för sin egen bakgrund. Sen kan man i och för sig tycka att ingen borde hamna i den situationen att man ställs emot sin gamla klubb. Det behövs mer hjärta i fotbollen.
Citera
2013-11-28, 06:26
Medlem
csbillys avatar
har zlatan någon gång firat när han gjort mål mot någon av hans tidigare lag?
Citera
2013-11-28, 10:36
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
har zlatan någon gång firat när han gjort mål mot någon av hans tidigare lag?

Firade mot Barcelona om jag inte minns helst fel.

Sturridge firade varken mot City (när han spelade för Chelsea), eller mot Chelsea nu när han spelar för Liverpool.
Citera
2013-11-28, 17:11
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Mellberg är realist, han har hjärna nog att inse att fira en 1-1 kvittering borta mot Juventus bara är idiotiskt. Lika idiotiskt som att fira som om laget redan vunnit när de gör 1-0 i 10:e minuten.
Tror Mellberg gav fan i sitt år i Juve.

Förövrig startades detta av Arne Selmosson som inte firade när han gjorde mål mot Lazio i Romderbyt då han spelat i Lazio http://www.corederoma.it/online/?p=24429#more-24429

Citat:
A true champion, on and off the field that was in his way and for his great fair play, the inventor of quiet exultation when you score to former classmates. In that case, November 30, 1958, they were his former comrades Lazio.
Kass översättning via google men ni fattar
Citera
2013-11-29, 00:02
Medlem
Olympians avatar
Problemet är ju att bara det att handlingen att avstå ifrån att fira ett mål aldrig någonsin kan ursäkta en sådan övergång.
Citera
2013-11-29, 00:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Mellberg är realist, han har hjärna nog att inse att fira en 1-1 kvittering borta mot Juventus bara är idiotiskt. Lika idiotiskt som att fira som om laget redan vunnit när de gör 1-0 i 10:e minuten.
Tror Mellberg gav fan i sitt år i Juve.

Förövrig startades detta av Arne Selmosson som inte firade när han gjorde mål mot Lazio i Romderbyt då han spelat i Lazio http://www.corederoma.it/online/?p=24429#more-24429

Kass översättning via google men ni fattar
Intressant att det verkar vara en svensk som började med detta.
Citera
2013-11-29, 01:25
Medlem
jaochss avatar
Beror på hur de väljer att inte fira. Att fjolla upp sina händer, som t.ex Götze senast, och därmed säga "titta på mig vad jag är duktig som inte firar" är verkligen bedrövligt. Att bara lunka därifrån är acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in