2013-11-26, 23:59
Medlem
Tja! När jag röker pipa/bong så brukar jag alltid smula ner gräset i ganska små bitar men finns det något negativt med att göra det? För många jag ser på youtube verkar bara ta en bud och pressa ner i koppen, blir det någon större skillnad när man gör så? Hur gör ni när ni packar eran bowl?
Citera
2013-11-27, 00:03
Medlem
Mongopixels avatar
Ifall du ska köra rent är behöver du inte smula ner det. Annars smular man ju ner det för att blanda med tobaken =)
Citera
2013-11-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chelle2
Tja! När jag röker pipa/bong så brukar jag alltid smula ner gräset i ganska små bitar men finns det något negativt med att göra det? För många jag ser på youtube verkar bara ta en bud och pressa ner i koppen, blir det någon större skillnad när man gör så? Hur gör ni när ni packar eran bowl?
Allt skiljer sig beroende på weed, pipe/bong.
TESTA själv. Det bör vara ganska enkelt.
Personligen gillar jag allt som gör mig beng. Peace
Citera
2013-11-27, 00:34
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Ifall du ska köra rent är behöver du inte smula ner det. Annars smular man ju ner det för att blanda med tobaken =)
Precis. I pipa och bong spelar det ingen större roll. Fast du kan ju dela lite på det bara för att
Men att smula ned det gör man främst till jointar.
Kom ihåg en gång då jag blev så bränd på en bong hit och skulle sedan mecka en joint och så tappade jag tidsuppfattningen så jag smulade ned det jag hade så pass mycket så det till slut kändes som havssand!
Men när den var färdigrullad så brände den på så förbannat fint! Om det bara inte tar typ 30 minuter att göra det på så sätt så rekommenderar jag det starkt
Citera
2013-11-27, 00:48
Medlem
shUbR3s avatar
Spelar ingen roll, en del föredrar att använda grinder och andra inte.
Personligen föredrar jag att använda grinder för en jämnare glöd samtidigt som jag samlar kief i grindern.
Citera
2013-11-27, 13:27
Medlem
mangenuss avatar
Jag smular alltid jättefint i min pipa och bong, brinner jämnare och snabbare, sen brukar jag ta en tändare eller en pinne och omarrangera (konstigt ord, ser skumt stavat ut) gräset lite så att de glödande bitarna får kontakt med orört gräs. Hatar när det blir brända rester i pipan som smakar äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in