2013-11-26, 22:27
Medlem
Hej Fb! efter att läst om olika forum så tyckte jag tråden passa bättre här än i psykisk hälsa, men la jag den fel ber jag så mycket om ursäkt.

Har dom senare åren börjat må sämre, känner att jag inte passar in någonstans, och känner ett starkare och starkare har för människor i allmänhet. Funderat mycket på vad det kan vara för fel på mig, men inget stämmer.

Et tag va jag inne på att jag kanske hade aspergers syndrom, fast jag har varken något specialintresse, eller några svårigheter att förstå folk, umgås med folk osv.

Även varit inne på att jag kanske är en psykopat, men det stämmer inte häller, då jag aldrig skulle klara av att skada ett djur, och någon sådan spärr borde jag inte ha om jag vore en psykopat?
Däremot har jag inge problem alls att skada människor, när en idiot försökte råna mig för någon månad sedan och jag knäckte armen på han, kändes det väldigt bra, skäms jag lite att säga, och jag hoppas någon ska ge mig en anledning igen, inte mått så bra på flera år.

Jag har (enligt onlinetest, vet det inte är säkert) en IQ på en bit över 130, har dyslexi och diagnostiserad depression, jag är 25-30 år gammal, och har en socialt liv och ett hyfsat arbete, men mitt hat för mänskligheten blir bara starkare för varenda dag, och jag vet inte vad jag ska göra åt det, är rädd att jag ska göra något dumt.

Så är det någon som har någon ide vad som kan vara fel på mig? Har försökt kontakta psykvården, men blir bara skickad till öppenvården där absolut inget har hänt på 5 år, så nu tänkte jag försöka om någon här med insikt har någon teori?
Citera
2013-11-27, 00:36
Medlem
dunias avatar
Se över din umgängeskrets. Oftast är det denna som är roten till depression och annat ont. Plocka helt enkelt bort de människor som får dig att må piss. I KNOW I DID! Aldrig mått bättre. Tack kära goda Gud.
Citera
2013-11-27, 01:00
Medlem
Hi-Lifes avatar
Är du hatisk och/eller bitter? Varför söker du dig till psyk?

Borde räcka med psykolog för det. Eller chillpills.

Tränar du något? Börja träna kampsport ifall du gillar känslan?
Citera
2013-11-27, 01:33
Medlem
Är vanligt att psykopater/sociopater istället har väldigt mycket empati för djur. Djur är inget hot mot människan.

Känner du att andra har behandlat dig illa genom ditt liv, att ingen verkligen brytt sig om dig?
Citera
2013-11-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Är vanligt att psykopater/sociopater istället har väldigt mycket empati för djur. Djur är inget hot mot människan.

Känner du att andra har behandlat dig illa genom ditt liv, att ingen verkligen brytt sig om dig?

Har hela mitt liv varit missförstådd och setts lite som "en freak" av omgivningen, i skolan tex, först va jag mobbad, sen börja jag slå tillbaka och då blev alla rädda för mig istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in