Citat:
Ursprungligen postat av
lovevaginas
Hej Alla!
Är en kille på 21år som sedan 7-8månader sedan är bosatt i Centrala Oslo. Innan jag flyttade hit hade jag tagit mig i kragen och verkligen gå iväg för att få hjälp för min depression. Dom ville att jag skulle prata hos en gubbe i tre månader innan jag skulle få ev medicin för att se om gubben kunde hjälpa till istället. När jag hade 2-3veckor kvar fick jag ett väldigt bra jobb här och avslutade allt och flyttade hit.
Nu 6-7månader senare i Oslo är depression svårare än någonsin,ser inte ens poängen med att duscha,äta,kolla tv eller något, pratar inte ens. Har tagit mig 2-3veckor att ens öppna datorn för att skriva det här.
Är det lätt att få medicin för detta utskrivet? Funkar det? Orkar inte prata med någon gubbe i månader på norska.
MVH
Åk till Sverige, knalla in på en vårdcentral och träffa en läkare, säg att du är deprimerad och föreslå en medicin eller be läkaren föreslå en, få receptet, hämta ut detta, åk tillbaka till Norge.
(Såg nu att jag länkade fel ny länk kommer)
Ny länk nedanför, ett års förbrukning får du föra in från ett annat EU-land.
http://www.slv.no/Import_og_salg/Import-og-grossistvirksomhet/Innforsel_personlig_bruk/Sider/default.aspx
Anit-depp fungerar inte alltid, det är högst individuellt. Oftast får man en SSRI i början men detta är totalt idiotiskt då varje depression är olika och beror på flertalet aspekter, SSRI gör dig också i princip impotent så SSRI är ingen större hit om du är i en relation.