2013-11-25, 18:06
Medlem
Tjena! Hittade ingen tråd om detta, så jag startar en!

Nu 2013 fick vi se många stora artister uppträda på scenerna på Gröna Lund.
Vilka artister tror och hoppas ni på att få se där?
När tror ni att de börjar släppa artister?

Jag själv vill se så många DJs som möjligt. Både Adrian Lux och Nause drog mycket publik förra året, så jag tror att vi får se fler än i somras!

Mvh DjFisken
Citera
2013-11-25, 18:55
Medlem
Marquesos avatar
Förra året släpptes första konserten i slutet av november, så man kan hoppas att det blir något liknande i år. Ett par veckor kanske?

Det man kan vara säker på är att de kommer att fortsätta boka tonvis med artister som riktar sig mot rätt så unga personer, typiska svenska radio-artister och så vidare. Ken Ring är väl ingen högoddsare?

Däremot är det spännande vad de kommer att ha för STOR bokning, eller bokningar, förra året lyckades man ändå boka både Tenacious D och Wu-Tang Clan. Svårt att toppa det men kanske går!

Skulle absolut inte klaga om de bokade något rejält stort svenskt namn, Veronica Maggio är ju aktuell med nytt album, Håkan och Lasse funkar också alltid.

På DJ-fronten lär vi se ungefär samma stuk på bokningar antar jag, Rebecca & Fiona, Adrian Lux & Nause kan mycket väl bokas nästa säsong också. Tror väl inte riktigt att de bokar någon större DJ än så, men samtidigt har Gröna Lund överraskat tidigare!
Citera
2013-11-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Förra året släpptes första konserten i slutet av november, så man kan hoppas att det blir något liknande i år. Ett par veckor kanske?

Det man kan vara säker på är att de kommer att fortsätta boka tonvis med artister som riktar sig mot rätt så unga personer, typiska svenska radio-artister och så vidare. Ken Ring är väl ingen högoddsare?

Däremot är det spännande vad de kommer att ha för STOR bokning, eller bokningar, förra året lyckades man ändå boka både Tenacious D och Wu-Tang Clan. Svårt att toppa det men kanske går!

Skulle absolut inte klaga om de bokade något rejält stort svenskt namn, Veronica Maggio är ju aktuell med nytt album, Håkan och Lasse funkar också alltid.

På DJ-fronten lär vi se ungefär samma stuk på bokningar antar jag, Rebecca & Fiona, Adrian Lux & Nause kan mycket väl bokas nästa säsong också. Tror väl inte riktigt att de bokar någon större DJ än så, men samtidigt har Gröna Lund överraskat tidigare!

Tror du har rätt!
Väntar med spänning på vilka de stora akterna är!

En liten DJ som jag tror kan komma är Albin Myers också. Hans spelning på Bråvalla var underbar!

Mvh DjFisken
Citera
2013-11-25, 22:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djfisken
Tror du har rätt!
Väntar med spänning på vilka de stora akterna är!

En liten DJ som jag tror kan komma är Albin Myers också. Hans spelning på Bråvalla var underbar!

Mvh DjFisken
Ja, han är väl bland de övriga svenska "små" DJ:sen. Såg honom live någon också, var inte helt fel! Har egentligen inget emot några av tidigare nämnda DJ:s. Aldrig fastnat för Rebecca & Fiona dock. Men alla de drar ju väldigt mycket folk i dessa tider, så bra bokningar får det väl räknas som.
Citera
2014-01-29, 18:57
Medlem
Chrille Ps avatar
9/5 Looptroop Rockers
23/5 Stiftelsen
11/6 Tom Jones
18/6 Flogging Molly
5/9 John De Sohn
11/9 Daniel Adams-Ray
Citera
2014-01-30, 17:06
Medlem
Är ni nöjda med banden/artisterna hittills?
Citera
2014-01-30, 17:42
Medlem
Razzeys avatar
Flogging Molly måste ju anses vara en kanonbokning! Ser fram emot den spelningen
Citera
2014-01-30, 18:34
Medlem
Marquesos avatar
Inget som intresserar mig än så länge, men så har de ju bara släppt ett fåtal band. Brukar bli åtminstone ett par spelningar som lockar.
Citera
2014-01-30, 18:59
Medlem
Chrille Ps avatar
27/6 Bunny Wailer
Citera
2014-01-30, 21:42
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
9/5 Looptroop Rockers
23/5 Stiftelsen
11/6 Tom Jones
18/6 Flogging Molly
5/9 John De Sohn
11/9 Daniel Adams-Ray

Inget som lockar mig hittills, tyvärr.

Måste dock säga att jag småskrattade när jag såg din signatur. Kommer ihåg den tråden
Citera
2014-02-10, 20:53
Medlem
Flogging molly spelade väl på grönan 2012? Vill minnas att det var en väldigt bra spelning, de fick igång publiken på ett väldigt bra sätt. Inget jag kommer missa!

Looptroop Rockers har jag lyckats med att inte se hittils, trots att jag befunnit mig på samma festival som dem två gånger..

Tom Jones? Varför inte!
Citera
2014-02-10, 22:46
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Flogging molly spelade väl på grönan 2012? Vill minnas att det var en väldigt bra spelning, de fick igång publiken på ett väldigt bra sätt. Inget jag kommer missa!

Looptroop Rockers har jag lyckats med att inte se hittils, trots att jag befunnit mig på samma festival som dem två gånger..

Tom Jones? Varför inte!

Vet inte om Flogging Molly lirade, men det kanske är Dropkick Murphys du tänker på? Dom lirade i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in