2013-11-25, 17:17
Medlem
Så här;

Utan bostad men har fått två erbjudande att väga mot varandra

Alt 1. 24 kvm med badrum + pentry i Lappkärrsberget(professorsslingan) Norra djurgården.

Alt 2. 35 kvm med kök i Gubbängen(en bit från tbanan)

vilken av dessa två tycker ni är bäst alternativ?

Jag studerar på en yh utbildning och har ingenting med universitetet att göra. 26 år och nyinflyttad till Stockholm.

Ettan i gubbängen lockar eftersom det är en normalstor etta.

Men är den på lappkärrsberget vad gäller läget? Är ens det läget bättre än gubbängen?

snälla ge era råd, tankar och erfarenheter av dessa områden?!
Citera
2013-11-25, 17:53
Moderator
rotadents avatar
Om du inte ska plugga på SU ser jag inga fördelar med att bo på Lappis. Det ligger inte särskilt centralt gentemot något annat än universitetet egentligen. Nu var det ett gäng år sen jag själv pluggade och jag har inte bott där, bara hälsat på. Men åtminstone på min tid så var Lappis rejält slitet och trist, om det kvarstår så är det ännu ett skäl att undvika stället. Gubbängen är inte särskilt långt ut på T-banan heller, så även om jag inte vet vart du ska pendla varje dag så tror jag inte att du kan hamna alltför snett där.
Citera
2013-11-25, 22:02
Medlem
Jag bor visserligen i Göteborg men har en del kopplingar till Stockholm och har spenderat mycket tid där (och även bott där i kortare perioder). Mitt råd är att ta Gubbängen. Jag kan förstå att du lockas lite av lappis, att det instinktivt känns gött med norra djurgården men i längden tror jag att Gubbängen skulle tjänstgöra bättre som ett riktigt hem. Du är ändå 26, fortfarande ung såklart men kanske ändå i en ålder då man börjar prioritera vissa bekvämligheter. Mitt resonemang bygger dock på att dessa lägenheter är i första hand.

När jag och min sambo efter en tid utomlands skulle vända tillbaka till Göteborg hade vi också att välja på två lägenheter, båda var visserligen i trevliga områden men den ena låg ändå märkbart bättre till. Den i bättre läge hade dock bara pentry (trots att det var en tvåa) och låg i en stökigare fastighet. Vi tog då beslutet att den med något sämre läge skulle fungera bättre som hem över tid och det känns helt rätt idag! Oerhört fint att kunna bjuda hem bekanta på riktiga middagar till exempel.
Citera
2013-11-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plinat
Så här;

Utan bostad men har fått två erbjudande att väga mot varandra

Alt 1. 24 kvm med badrum + pentry i Lappkärrsberget(professorsslingan) Norra djurgården.

Alt 2. 35 kvm med kök i Gubbängen(en bit från tbanan)

vilken av dessa två tycker ni är bäst alternativ?

Jag studerar på en yh utbildning och har ingenting med universitetet att göra. 26 år och nyinflyttad till Stockholm.

Ettan i gubbängen lockar eftersom det är en normalstor etta.

Men är den på lappkärrsberget vad gäller läget? Är ens det läget bättre än gubbängen?

snälla ge era råd, tankar och erfarenheter av dessa områden?!

Självklart Gubbängen. Mysigt ställe, större lya, riktigt kök. Det är en no-brainer. Lappis kryllar dessutom av studenter (och det där låter som en studentlya).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in