2013-11-22, 19:37
Medlem
Go kvällers!

Fick i uppgift av chefen att göra en s.k. e-learning kurs hemifrån eftersom internetuppkopplingen är usel på jobbet. Mitt svar till honom var att jag inte skaffade en dator samt internet hemma för att göra "jobbkurser" utan jag anser att detta räknas som arbetsuppgift och ska göras på jobbet. Han sa det det räknas som utbildning (?) och att jag MÅSTE göra det.

Vad anser ni? Är jag skyldig att göra detta hemifrån på min lediga tid på min personliga dator?
Citera
2013-11-22, 19:40
Medlem
curiamobiliums avatar
Nej.
Du kommer att få en bra framtid där. Lycka till i livet
Citera
2013-11-22, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SouthPark
Go kvällers!

Fick i uppgift av chefen att göra en s.k. e-learning kurs hemifrån eftersom internetuppkopplingen är usel på jobbet. Mitt svar till honom var att jag inte skaffade en dator samt internet hemma för att göra "jobbkurser" utan jag anser att detta räknas som arbetsuppgift och ska göras på jobbet. Han sa det det räknas som utbildning (?) och att jag MÅSTE göra det.

Vad anser ni? Är jag skyldig att göra detta hemifrån på min lediga tid på min personliga dator?

Nej. Däremot kan han säga till dig att göra den på arbetstid.
Citera
2013-11-22, 19:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Go kvällers!

Utbildning inom arbetsplatsen sker normalt på arbetstid eller om den sker övrig tid så har man betalt. Anledningen till att din chef säger så är att du förmodligen inte är med i facket.
Citera
2013-11-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Nej.
Du kommer att få en bra framtid där. Lycka till i livet

Är redan på god väg. Butikschefsutbildning till våren
Citera
2013-11-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Utbildning inom arbetsplatsen sker normalt på arbetstid eller om den sker övrig tid så har man betalt. Anledningen till att din chef säger så är att du förmodligen inte är med i facket.

Det var det jag misstänkte. Han är inte så klipsk för jag är med i facket.
Citera
2013-11-22, 19:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vilken idiot som helst kan starta ett småföretag. Räkna med att cirka var femte chef är en idiot som varken kan eller bryr sig om lagar och regler, men har näsa för att tjäna pengar.
Citera
2013-11-23, 10:15
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:

Och ni har kollektivavtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in