Citat:
Ursprungligen postat av
DirectorRolph
Hej!
Jag hoppas ingen redan gjort en liknande trd.
Jag hittade ingen iaf. Jag hoppas ocks att jag lagt denna trd rtt, flytta den annars om s krvs
Titta hr:
Vad r er reflektion efter att lsa detta?- r "kvinnor" fr hetsiga i sin kamp fr jmstlldhet?
- Tar man sig sjlva som grupp p fr stort allvar?
- BDSM r en sexuell lggning som mnga mn svl som kvinnor dras till; r det fel enligt feministiskt tnk d? r det sexistiskt?
Jag sjlv tycker det knns som att feminister driver en kamp p blodigt allvar; en attityd som alla frlorar p eftersom de sjlva fr mer problem p alla plan av det och eftersom att omgivningen inte heller svarar bra p det. Kvinnolobbyn skulle tjna mycket p att slappna av, ta ett djupt andetag och ta in verkligheten med lite is i magen och reflektera ver den
innan man tar ett beslut, t.ex. som det hr att skrika "varg" liksom.
Jag har inte lst boken (hinner inte lsa sknlitteratur) men har diskuterat den ingende med vnner inom BDSM-scenen. De r verens om att Kvinnolobbyns kritik r felriktad, liksom det BDSM-motstnd som finns hos mnga radikalfeminister. Icke desto mindre r de, och jag, mycket kritiska mot att boken sprider feluppfattningar om vad BDSM faktiskt r och sensationaliserar / banaliserar det.
Den manlige huvudpersonen drivs av aggression, och det kan finnas en risk fr att detta appellerar till mn som vill legitimera vld mot kvinnor. (Frfattaren har sagt i en intervju att hon blev hpen ver att f s mycket lsarbrev frn manliga lsare, s det r tydligt att boken inte bara ligger inom genren kvinnolitteratur.) BDSM har ingenting med aggression, vldslust eller nskan att trycka ned / bli nedtryckt att gra, det r mycket mer komplicerat n s.
Edit: Trd finns:
https://www.flashback.org/t1916206