2013-11-22, 16:25
Medlem
Hej!
Jag hoppas ingen redan gjort en liknande trd.
Jag hittade ingen iaf. Jag hoppas ocks att jag lagt denna trd rtt, flytta den annars om s krvs

Titta hr:
Vad r er reflektion efter att lsa detta?
  • r "kvinnor" fr hetsiga i sin kamp fr jmstlldhet?
  • Tar man sig sjlva som grupp p fr stort allvar?
  • BDSM r en sexuell lggning som mnga mn svl som kvinnor dras till; r det fel enligt feministiskt tnk d? r det sexistiskt?

Jag sjlv tycker det knns som att feminister driver en kamp p blodigt allvar; en attityd som alla frlorar p eftersom de sjlva fr mer problem p alla plan av det och eftersom att omgivningen inte heller svarar bra p det. Kvinnolobbyn skulle tjna mycket p att slappna av, ta ett djupt andetag och ta in verkligheten med lite is i magen och reflektera ver den innan man tar ett beslut, t.ex. som det hr att skrika "varg" liksom.
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 16:39.
Citera
2013-11-22, 16:30
Medlem
Hr finns filmen som r orsaken till den failade kritiken. Frcka klder fr vrigt

Citat:
Drfr invnder jag mot Sveriges kvinnolobbys ensidiga kritik mot kampanjen som enbart sexistisk. De sger att den r extra problematisk eftersom, "hon har en mask, handleden r fastbunden och det str: You. Are. Mine."

Nej FY! Hahaha
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 16:33.
Citera
2013-11-22, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Hr finns filmen som r orsaken till den failade kritiken. Frcka klder fr vrigt

Nej FY! Hahaha
Jass det finns folk som tycker om klderna, nr jag sg reklam p dem och de slde den dr fjantiga masken, ssg jag 50-60 riga krringar framfr mej som stter p sig fjantmasken fr att attrahera sin man, s tntigt, pinsamt.
Citera
2013-11-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Jass det finns folk som tycker om klderna, nr jag sg reklam p dem och de slde den dr fjantiga masken, ssg jag 50-60 riga krringar framfr mej som stter p sig fjantmasken fr att attrahera sin man, s tntigt, pinsamt.

haha okej d s snyggt var det inte. Jag tycker nog bara BDSM r lite spnnande i sig.

Citat:
EDIT:

Hr r orginalkritiken om kampanjen frn Sveriges Kvinnolobby.
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 17:07.
Citera
2013-11-22, 16:52
Bannlyst
Citat:

Tycker feminister borde kpa masken rligt talat.
Citera
2013-11-22, 17:40
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Hej!
Jag hoppas ingen redan gjort en liknande trd.
Jag hittade ingen iaf. Jag hoppas ocks att jag lagt denna trd rtt, flytta den annars om s krvs

Titta hr: Vad r er reflektion efter att lsa detta?
  • r "kvinnor" fr hetsiga i sin kamp fr jmstlldhet?
  • Tar man sig sjlva som grupp p fr stort allvar?
  • BDSM r en sexuell lggning som mnga mn svl som kvinnor dras till; r det fel enligt feministiskt tnk d? r det sexistiskt?
Jag sjlv tycker det knns som att feminister driver en kamp p blodigt allvar; en attityd som alla frlorar p eftersom de sjlva fr mer problem p alla plan av det och eftersom att omgivningen inte heller svarar bra p det. Kvinnolobbyn skulle tjna mycket p att slappna av, ta ett djupt andetag och ta in verkligheten med lite is i magen och reflektera ver den innan man tar ett beslut, t.ex. som det hr att skrika "varg" liksom.
Jag har inte lst boken (hinner inte lsa sknlitteratur) men har diskuterat den ingende med vnner inom BDSM-scenen. De r verens om att Kvinnolobbyns kritik r felriktad, liksom det BDSM-motstnd som finns hos mnga radikalfeminister. Icke desto mindre r de, och jag, mycket kritiska mot att boken sprider feluppfattningar om vad BDSM faktiskt r och sensationaliserar / banaliserar det.

Den manlige huvudpersonen drivs av aggression, och det kan finnas en risk fr att detta appellerar till mn som vill legitimera vld mot kvinnor. (Frfattaren har sagt i en intervju att hon blev hpen ver att f s mycket lsarbrev frn manliga lsare, s det r tydligt att boken inte bara ligger inom genren kvinnolitteratur.) BDSM har ingenting med aggression, vldslust eller nskan att trycka ned / bli nedtryckt att gra, det r mycket mer komplicerat n s.

Edit: Trd finns: https://www.flashback.org/t1916206
Senast redigerad av Lemuria 2013-11-22 kl. 17:42. Anledning: lnk
Citera
2013-11-22, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus
Tycker feminister borde kpa masken rligt talat.
varfr d? De kansketycker du borde kpa den
Citera
2013-11-22, 23:32
Medlem
Gamlings avatar
Citat:

Mmm, det verkar dock som om diskriminering pga lder faller damen p lppen! Jaja, man vljer vilken typ av diskriminering man vill svlja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in