2013-11-21, 19:03
Medlem
Vindhlers avatar
SvP:s partiledare Stefan Jacobsson har skrivit ett öppet brev till 500 representanter för Sverigedemokraterna inför partiets landsdagar. Bland annat frågas det om de verkligen vill ha så kallad "öppen svenskhet".

https://www.realisten.se/2013/11/21/vill-du-som-sverigedemokrat-verkligen-ha-oppen-svenskhet/

Citat:
Under helgen 22-24 november håller Sverigedemokraterna landsdagar. Under helgen kommer man bland annat välja ny partistyrelse. Med anledning av årsmötet har Stefan Jacobsson, partiledare för Svenskarnas parti, skickat ut ett brev till cirka 500 Sverigedemokrater i hela landet.

I brevet ta han upp frågan om ett svenskt Sverige som vision. Han ber brevets mottagare att fundera kring om ”öppen svenskhet” verkligen är något de önskar.

Brevet kan i sin helhet läsas här, man kan också lyssna på när Jacobsson läser upp brevet i filmen ovan.

Brevet läses upp av Stefan Jacobsson här: https://www.youtube.com/watch?v=dzWUeik8MQA

Öppen svenskhet är såklart en marxistisk konstruktion, i likhet med det klasslösa samhället. Det strider mot hela vår mänskliga natur, för svensk är en etnicitet vilket innebär att vi svenskar har utvecklats tillsammans under många tusen år, vilket i sin tur har gett oss vårt specifika och urskiljbara nordiska utseende, vårt sinne, vårt språk, moral, kultur, osv. Det är således ingenting man genom politisk väg kan besluta om att första bästa neger som sätter sin fot i Sverige kan "bli svensk" genom att han anammar vårt språk. Det finns ingen etnicitet i hela världen som är öppen på det sättet som SD tror att de kan förvandla den svenska etniciteten till. Det strider mot hela konceptet med etnicitet, och vad SD därmed gör är att frånta oss vår rätt att existera som etnisk grupp, och vår självklara rätt att besluta och påverka vårt gemensamma öde och framtid.

Om man nu tvångt anser att det inte är något fel med en viss mängd icke-européer i Sverige, så vore ju det enda rätta att säga till dessa att: bejaka er egen etnicitet, ni duger som ni är, och om ni respekterar oss svenskar och vår rätt till vår egna etnicitet, så kommer vi även respektera er rätt så länge ni underordnar er svenska lagar så länge ni uppehåller er som gäster i vårt land. På så sätt hade friktion mellan majoritetsbefolkningen och minoriteter minimerats.

Så, vad säger ni SD:are, vill ni verkligen ha öppen svenskhet? Varför tror ni att ledningen överhuvudtaget har lanserat begreppet? Det verkar inte finnas någon direkt anledning till det, förutom att man vill skada det svenska folket?
Senast redigerad av Vindhler 2013-11-21 kl. 19:07.
Citera
2013-11-21, 19:06
Bannlyst
Självklart. SvP kommer aldrig komma in i riksdagen så det är lika bra att rösta på SD.
Citera
2013-11-21, 19:08
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pLauSu
Självklart. SvP kommer aldrig komma in i riksdagen så det är lika bra att rösta på SD.

Varför är det självklart med öppen svenskhet? Det finns ju ingen annan etnicitet som är öppen, så jag finner det högst anmärkningsvärt att SD skall lansera en marxistisk socialingenjörskonstruktion när det inte finns något behov utav det, ännu mera märkligt är att man faktiskt tror på att politik har makten att omforma naturen. Det är marxistiskt tänkande.
Senast redigerad av Vindhler 2013-11-21 kl. 19:14.
Citera
2013-11-21, 19:14
Medlem
Citat:

Positiv inställning där, lol.
Citera
2013-11-21, 19:20
Medlem
NasiBoois avatar
Sverigedemokrater som vill ha "öppen svenskhet" är dels patologiskt skräckslagna för att bli anklagade för rasism, och dels har dem känslomässig bindning till grannens adoptivbarn eller blatten på den lokala pizzerian. Oförmågan att tänka på kollektivet och inte individens bästa är en folksjukdom. Den transrasiala människohandeln med barn, också känd som internationella adoptioner, är ett utmärkt verktyg för att förstöra samhället från insidan. Försök ta det lilla afrikanska adoptivbarnet från ett snällt barnkärt svenskt par och se vad som händer. I ett sunt samhälle hade nämnt par haft en liten från Baltikum eller Ryssland och allt hade varit frid och fröjd. Nu när vi har gökungar i boet ska vi plötsligt bekämpa en av människans starkaste drifter - föräldrainstinkten.
Citera
2013-11-21, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Varför är det självklart med öppen svenskhet? Det finns ju ingen annan etnicitet som är öppen, så jag finner det högst anmärkningsvärt att SD skall lansera en marxistisk socialingenjörskonstruktion när det inte finns något behov utav det, ännu mera märkligt är att man faktiskt tror på att politik har makten att omforma naturen. Det är marxistiskt tänkande.
Jag tror att alla kan bli svenskar, men inte etniska svenskar.

En svensk för mig är en person som bidrar till Sverige & kan det svenska språket.
Citera
2013-11-21, 20:08
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:

En svensk för mig är en person som bidrar till Sverige & kan det svenska språket.

Och jag tror att om jag hugger av ditt huvud och sedan sätter dit det igen mellan axlarna så kommer du att börja leva igen. Låt mig få hugga av ditt huvud, jag TROR ju faktiskt att det går!!!!

Precis lika verklighetsfrånvänt är det att "tro att alla kan bli svenskar". Det spelar inget roll vad du tror, eller vad SD tror, naturen är som den är och det svenska folket är det svenska folket. För mig är en svensk en svensk, och de som inte är svenskar är inte svenskar och kan inte heller bli svenskar. Hurvida man "bidrar" till Sverige är helt irrelevant. Svensk, precis som alla andra etniciteter, har ingenting som helst att göra med yrkesmässig prestation på individuell nivå, eller några andra prestationer heller för den delen. Det har bara med blodsband att göra, inget annat.
Citera
2013-11-21, 20:18
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Du är alltså inte bara nöjd med dagens mängd invandrare i landet (SD förespråkar varken repatriering eller att man ska ta ifrån personer deras medborgarskap) utan vill ha in ännu fler invandrare in i landet (SD vill fortfarande ha en hög invandring till landet, bara inte lika hög)? Du vill även att dessa människor ska absorberas av det svenska samhället på ett sådant sätt att det blir fullständigt "naturligt" att se negrer och blattar i din vardag på samma sätt som svenskar? Det räcker alltså inte med att de håller sig till sina ghetton, du vill ha in dem i resten av samhället också?

Vi kan redan från början konstatera att den absoluta majoriteten av alla blattar och negrer i landet, speciellt den yngre generationen, kan svenska och därmed uppfyller ett av dina två krav. Frågan är då hur vi definierar "att bidraga". Räcker det att arbeta och betala skatt som många av dem redan gör?
Citera
2013-11-21, 20:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Det kan omöjligen finnas någon SDare som inte innerst inne vet att "öppen svenskhet" är liktydigt med etniskt och kulturellt folkmord på etniska svenskar. Kultur är skaparkraften som finns inom oss i vår genmassa, inte de kulturyttringar som kulturen givit upphov till. Således är det människor som skapar religion och diverse kulturyttringar, inte tvärtom, och byts människorna ut så byter man därmed också ut kulturen.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2013-11-21 kl. 20:20. Anledning: Ord
Citera
2013-11-21, 21:34
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:

Nä det håller jag helt med om. Man kan ju inte bli något man redan är.

Citat:

Men vänta här nu, så du menar att svenskhet är en slags kunskap?

/JTS
Citera
2013-11-21, 22:37
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:

men hehehe du kan inte välja om ngn e svensk för Dig, lika lite kan jag Välja att en perser är Japan, bara för att jag VILL det

däremot så kan jag sträcka mig till att en person som inte har typiskt svenskt utseende och har svenskt medborgarskap, har exakt samma rättigheter som alla som är innanför våra gränser, men svensk blir HEN inte, blir jag japan bara för att jag flyttar dit??

Henke larsson (tex) e en grym fotbollspelare, jag tycker inte illa om honom, han verkar ganska soft, Men han är Inte pursvensk.

hur mycket fulvänstern än vill tvinga den dumme svensken att Sverige är till för alla, så kommer det ALDRIG någonsin att fungera med multi kulti, det är inskrivet i människans natur att hålla sig nära till sina egna, inget rasitiskt eller hatiskt med det, eller vänta, turkarna...är extremt patriotiska, de är då alltså dödshatarnazister? nä just d, det gäller ju BARA vita pursvennar

ps SD 2014, "rom byggdes inte på en dag"
Citera
2013-11-21, 23:36
Medlem
sodamans avatar
Nej.

Svensket är ingen rättighet eller något alla ska kunna uppnå. Svenskhet sitter i generna från dina förfäder och svenskar är ett vitt folk. Punkt.

Dock, med valsystemet vi har nu där ett högerradikalt parti i dagsläget aldrig skulle kunna få ett stöd på 4 % är SD det enda alternativet. Men det behöver inte mena att man står bakom alla deras åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in