2013-11-21, 17:20
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Blir du det? Jag blir det ibland, tror t.o.m att människan var lyckligare förr i tiden, när vi inte var lika medveten om vad som hände i världen.

Fast å andra sidan, kanske det är bra att vara medveten om vad som händer istället för att blunda för allt elände och tro att man lever i en drömvärld.

Vad tycker du?
Citera
2013-11-21, 17:24
Medlem
salxars avatar
Nej, jag blir inte deprimerad av nyheterna, för deprimerad är jag redan ändå. Jag har slutat bry mig om olyckor och liknande, då människor i Afrika dör hela dagarna. Varför ska jag bry mig om vissa människor, och inte andra, när jag inte känner någon av dem?

Som du säger lever de flesta i en drömvärld. Jobba hårt, köp fin bil, skaffa barn, etc. Allt medan människan förgör sig själv, en dag i taget.
Citera
2013-11-21, 17:56
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Blir du det? Jag blir det ibland, tror t.o.m att människan var lyckligare förr i tiden, när vi inte var lika medveten om vad som hände i världen.

Fast å andra sidan, kanske det är bra att vara medveten om vad som händer istället för att blunda för allt elände och tro att man lever i en drömvärld.

Vad tycker du?

Tja, en gång i tiden när man kom hem från en längre resa och inte hade 100% koll på nyheterna blev man ju botad från lite av den avtrubbningen man får av att kolla nyheterna dagligen. Då tyckte iaf jag att "fan va galet det är i världen" när man såg nyheterna igen, efter det att man hade fått en paus från det ett tag.
Citera
2013-11-21, 18:22
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Tja, en gång i tiden när man kom hem från en längre resa och inte hade 100% koll på nyheterna blev man ju botad från lite av den avtrubbningen man får av att kolla nyheterna dagligen. Då tyckte iaf jag att "fan va galet det är i världen" när man såg nyheterna igen, efter det att man hade fått en paus från det ett tag.

Speciellt av inrikesnyheter, när man får höra om den höga våldtäkts och rån statistiken som sköljer över Sverige.
Citera
2013-11-21, 19:48
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
har inte tittat på TV-nyheterna på många år, jag förstår faktiskt inte att någon är villig att slösa tid på att kolla på en 30-minuterssändning där kanska 5 min är intressanta.
Citera
2013-11-22, 08:58
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Filosofi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem