2013-11-21, 16:55
Bannlyst
Hej,

Jag jobbar som heltidsvik på ett företag och har gjort det senaste 1½ året, med fast månadsinkomst. Idag trillade lönespecen ner och till min förvåning ser jag att jag fått en massa extra rader med inkomst där det står "månadslön, retro inom kvartal".

Det är 5 rader med 413SEK på varje, och de gäller för hela kalendermånaden med start från 1a juni. Alltså ca 2000SEK extra. Vad är detta?

Sedan så fattar jag inte vad som hänt med min lön eftersom jag har 19000brutto vanligtvis och nu står den som grund på 19390kr. Inga lönesamtal eller något så blev smått förvånad, men glad såklart.

edit: jobbar för privat företag.
Citera
2013-11-21, 16:56
Medlem
tzjs avatar
Retroaktiv lönehöjning?
Citera
2013-11-21, 17:03
Medlem
En del jobb har ju olika lönestegar, typ 1 års erfarenhet - 18000, 2 års erfaranhet - 19000 o.s.v. så det kanske är att du gått upp ett hack.
Citera
2013-11-21, 17:03
Medlem
tuuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Retroaktiv lönehöjning?
Troligtvis :)
Citera
2013-11-21, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Retroaktiv lönehöjning?

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
En del jobb har ju olika lönestegar, typ 1 års erfarenhet - 18000, 2 års erfaranhet - 19000 o.s.v. så det kanske är att du gått upp ett hack.

AAAH! Tror jag kommit på detta nu!

Jag har jobbat på företaget sedan sommaren 2012. Två månader timanställd och sedan månadslön. Så denna sommaren som varit hade jag jobbat 1 år. Jag tror dom helt enkelt har missat att höja min lön sedan dess och jag får allting retroaktivt nu på en gång istället - det är därför alla månader står med som olika rader.

Och jag ser nu att min månadslön på pappret nu är 413kr högre än jag hade tidigare - måste vara på detta vis helt enkelt att detta är min nya månadslön sedan sommaren fast dom missat att justera detta!
Citera
2013-11-21, 17:29
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
AAAH! Tror jag kommit på detta nu!