Jag läste bakåt i tråden och såg Bojan Krkić nämnas, som kanske är brukligt i en tråd om talanger som nästan försvann. Så jag kikade in på hans Wiki och såg följande, något jag helt hade missat:
Citat:
According to a genealogical research conducted by Diari Segre in 2011, Bojan is a fourth cousin of former teammate Lionel Messi; both are the great-great-great-grandchildren of Mariano Pérez Miralles and Teresa Llobrera Minguet, who married in El Poal in the Spanish Province of Lleida in 1846.[105] The finding had a very significant coverage in Spanish media: it was reported by all four major sports newspapers[106][107][108][109] and by some of the largest general-interest newspapers, including ABC and La Vanguardia.[110][111][112]
Ändå rätt häftigt.
Men annars gjorde Bojan endast en landskamp för Spanien, ett inhopp på 10 minuter år 2008. Det skulle ha blivit fler men han hade mentala problem såsom ångest och tackade därför nej när han blev uppkallad, maskerat som något annat skäl vid tiden. Jag visste inte ens han han lirade i Stoke när jag hamnade på en av deras matcher för några år sedan och han gjorde mål, vilket fick mig att hoppa till; att han fortfarande spelade.