• 1
  • 2
2014-11-05, 08:47
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
De förvaras i lådor med krossad is.

Säker? Jag har för mig att räkor inte isas på samma sätt som man gör med färsk fisk. Möjligen används nån form av kylklamp så att räkorna inte kommer i kontakt med smältvatten.
Citera
2014-11-05, 09:08
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Säker? Jag har för mig att räkor inte isas på samma sätt som man gör med färsk fisk. Möjligen används nån form av kylklamp så att räkorna inte kommer i kontakt med smältvatten.

Jupp, är säker på att detta är det vanligaste förfarandet. Hinner inte bli massor av smältvatten på den relativt korta tiden transporten tar. Samt att du ofta har en mer eller mindre obruten kylkedja. Det lilla smältvattnet som blir lägger sig i botten av tråget och kommer inte i kontakt med räkorna.

Bara att googla eller kolla på youtube om du tvivlar på mina vittnesskildringar!
Citera
2014-11-05, 20:17
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jupp, är säker på att detta är det vanligaste förfarandet. Hinner inte bli massor av smältvatten på den relativt korta tiden transporten tar. Samt att du ofta har en mer eller mindre obruten kylkedja. Det lilla smältvattnet som blir lägger sig i botten av tråget och kommer inte i kontakt med räkorna.

Bara att googla eller kolla på youtube om du tvivlar på mina vittnesskildringar!

Då litar jag på det du säger
Citera
2014-11-07, 01:27
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Då litar jag på det du säger

Kan intyga det, jobbar på skaldjur/fisk restaurang

Krondill och en skvätt öl ger en fin ton på skaldjuren när du kokar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in