• 5
  • 6
2013-11-30, 08:05
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vad folk hänger upp sig på pengar. Alla är inte fattiga. Alla behöver inte jobba för minimumlön. Det finns fortfarande välbetalda, vanliga yrken (utan krav på HP) där man kan lösa 30-50k netto, vitt givetvis.

Det gäller att ha lite kontakter och sedan kunna marknadsföra sig själv, utan kontakter är det svårare men långt ifrån omöjligt, t.ex. har vi på mitt företag börjat öppna upp för Arbetsförnedringen och har faktiskt anställt folk därifrån.

Nej var eller med vad jag jobbar är rätt hemligt men det är inte ovanligt att folk i vår sektor landar runt 25-30k netto som första lön. Sedan är löneutvecklingen inte "all that great" och nog fan ska man vara beredd att jobba både OB och mycket övertid.

Så bara för att de flesta slavar för 20k brutto innebär det inte att alla gör det.

Dock hade du om du läst tråden vetat att det inte är TS, utan TS farsa som betalar :P

?
Citera
2013-11-30, 10:55
Medlem
Bara-Robins avatar
Jag tycker det är på tok för mycket! Jag röker kanske 3 gram i månaden, och de enstaka dagarna om året som jag röker från morgon till kväll, så kanske jag röker 5-6 spliffar på hela dagen.

Skaffa dig bättre vanor om du vill kunna fortsätta röka i framtiden!
Citera
2013-11-30, 16:18
Medlem
zala's avatar
Normalt och normalt, det beror ju på hur man ser på det. Då jag bodde i Byron Bay så var det inte alls onormalt att röka en 15+ spliffar per kväll med polarna, men det är såklart annan stämning där än hemma i Sverige samtidigt som jag inte hade ett jobb att gå till. Jag tror mycket beror på hur din övriga livssituation ser ut innan man kan säga att något är normalt eller onormalt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in