2013-11-21, 05:39
Medlem
Elvislever241s avatar
när jag för första gången var på arbetsförmedlingens kontor var 1996 mötet tog 20min Arbetsförmedlaren hann på denna korta tid leta upp ett jobb som motsvarade mina meriter och önskemål ,ringa upp arbetsgivaren och boka ett möte åt mig samma dag och ge mig bakgrundsinformation om företaget och önska mig lycka till med ett leende . Jag fick jobbet och började nästa dag, med samma lön , arbetstider och arbetsuppgifter som alla andra som jobbade där ,Varför fungerar det inte så idag ? när blev det den arbetsökandes jobb att göra afs jobb ?
och när blev deras uppdrag att sköta alliansens lönedumpande slavhandel ????????
Citera
2013-11-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
när jag för första gången var på arbetsförmedlingens kontor var 1996 mötet tog 20min Arbetsförmedlaren hann på denna korta tid leta upp ett jobb som motsvarade mina meriter och önskemål ,ringa upp arbetsgivaren och boka ett möte åt mig samma dag och ge mig bakgrundsinformation om företaget och önska mig lycka till med ett leende . Jag fick jobbet och började nästa dag, med samma lön , arbetstider och arbetsuppgifter som alla andra som jobbade där ,Varför fungerar det inte så idag ? när blev det den arbetsökandes jobb att göra afs jobb ?
och när blev deras uppdrag att sköta alliansens lönedumpande slavhandel ????????
Jag förmodar att du själv tagit ditt ansvar och gjort allt i din makt för att göra dig anställningsbar?
Du har troligen en relevant utbildning och många års erfarenhet från ett eftertraktat område som gör dig unik?

Om svaret på frågorna ovan är nej är det bara att börja i den änden.
Citera
2013-11-21, 11:45
Medlem
provocative77s avatar
Jag blrjade min yrkesbana -86.
Det AF gjorde var att tipsa mig om lämpliga arbeten som jag sedan själv fick söka.
Så det din handläggare gjorde var att visa dig hur obegåvad du är.
Men jag får ge dig rätt i sak.
AF's jobb har gått från att förmedla arbeten o hjälpa arbetslösa till att bli en övervakande myndighet, helt utan service.
Citera
2013-11-23, 00:27
Medlem
FLEISCHHAUERs avatar
..därför att det inte längre är viktigt hur "kompetent" man är utan att större vikt läggs på personliga egenskaper vilket betyder att om du rent av inte motsvarar "arbetsgivarens"(arbetsledarens)förväntningar(dvs. att de tror att du går på att man sparkar runt dig som ett boll och gör shitjobbet samt är lyhörd och tiga vid provokationer och förnedringar trots kompetens ) så får du inte jobbet utan en 16 åring oerfaren tjej få jobbet istället och blir "rekryterat" eller en kille det kvittar eftersom DU inte får jobbet med snus mellan tänderna eller som luktar rök och är orakat just den dagen för att du inte han tänker på det bland alla ekonomiska bekymmer i livet som ju ungdomar inte har när föräldrarna betalar veckopengen och jobbet är till nöjeskull ..djävla frustrerande och jag är inte ens en gamling 30 år bara hur blir det fan om tio år då..
Citera
2013-11-23, 07:37
Medlem
Jobb hittar man på egen hand. Arbetsförmedlingen är bara något man dras med för a-kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in