2013-11-20, 21:44
Medlem
attackhamsters avatar
har parkerings plats på Qpark hus.. och det är SJUKT trångt att parkera.. om man har med sig en i bilen
så får den kliva ut först för det är nästan omöjligt att kliva ut när man väl har parkerat!

finns det några lagar/regler etc hur stor/liten en parkerings plats får vara?
Citera
2013-11-20, 21:59
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackhamster
har parkerings plats på Qpark hus.. och det är SJUKT trångt att parkera.. om man har med sig en i bilen
så får den kliva ut först för det är nästan omöjligt att kliva ut när man väl har parkerat!

finns det några lagar/regler etc hur stor/liten en parkerings plats får vara?
Vet inte om det finns några lagar där det sägs om hur stor en parkeringsruta ska vara. Men standardmåtten säger att den bör vara 2,5 meter bred samt 5 meter lång. Det skall dessutom vara ett fritt utrymme bakåt på 6 meter för att smidigt kunna ta sig in och ut.

Vissa parkeringplatser har dock bara en bredd på 2,3 meter och en längd på 5 meter. Då skall utrymmet bakom bilen vara minst 7 meter.
Citera
2013-11-21, 16:14
Medlem
Lugini3s avatar
Jag har svårt att föreställa mig att de finns någon lag som reglerar storleken på privata parkeringsplatser. Slutsatsen är att om det inte passar så hyr inte platsen, ingen tvingar dig.
Citera
2013-11-21, 19:41
Medlem
dayweeds avatar
Jag hyr också en plats, en STOR plats , den är stor också. Sedan finns det mellanplats och liten plats, men det skiljer 400 kr mellan en liten och stor så det är värt med en stor. I alla fall i mitt fall, men tror som sagt inte det finns "lagar" om storlekar på platser. Det är väl så garaget är uppbyggt bara.
Citera
2013-11-21, 21:28
Medlem
CygneRouges avatar
Det fanns en stormarknad av billighetskaraktär i Linköping för en 15 år sen med egen parkering. De hade trängt in fruktansvärt många P-platser på ytan så det var svårt att få in min SAAB 900 i rutorna.

Detta ledde till att detta var ett ställe man undvek för att parkeringen var så jävla bökig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in