2013-11-20, 18:04
Medlem
Tja!

När jag var 16 (2 år sedan) så blev jag straffad för stöld, medhjälp till snatteri, hot mot tjänsteman och ringa narkotikabrott (eget bruk). Detta är ett liv som jag ångrar och som jag har lämnat så inga dömande inlägg tack!

Jag vill i vår ta lätt mc kort alternativt bil körkort och undrar om jag har någon chans att få detta beviljat? Jag blev dömd för allt detta på en rättegång om det är till någon nytta.

Jag har ej fått uppskjutet körkort. Jag har även fått böter för att ha kört cross utan hjälm men detta var endast en papperslapp på 1500kr och ingen rättegång, syns det i registret? :O Tack!
Citera
2013-11-20, 18:20
Medlem
kaffeobulles avatar
Klart du får ta körkort etc dont worry
Citera
2013-11-20, 18:30
Medlem
Sereenas avatar
Enklast är väl bara att söka lämpet så får du ju svar på det, annars får du helt sonika vänta nåt år till (förutsatt att du inte drar på dig mer).
Citera
2013-11-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeobulle
Klart du får ta körkort etc dont worry

Varför tror du det?
Citera
2013-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enklast är väl bara att söka lämpet så får du ju svar på det, annars får du helt sonika vänta nåt år till (förutsatt att du inte drar på dig mer).

Japp ska göra det snart ska bara ordna syntest först.
Citera
2013-11-20, 20:05
Medlem
kaffeobulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aidegaren
Varför tror du det?

Jag blev själv av med körkortet för något år sen pga av drograttfylla, men fick ta om det. Fick dock pissa 3 gånger på tre månader, men med lite finess kan man hitta små luckor och smöga då också
Citera
2013-11-20, 20:19
Medlem
Muppers avatar
Borde inte vara några problem vad jag vet, hör med transportstyrelsen.

Dock skulle jag råda dig att ta B körkort först, och sedan ta A2, lätt mc är inget kul, du kommer inte ens upp i 90 även om du ligger och knullar tanken. Dessutom ser det ut som en liten cykel man sitter på, smal och klen och små däck...
Citera
2013-11-20, 21:17
Medlem
K.G.-Hammars avatar
Ja precis, sålänge det inte gäller de tyngre behörigheterna (C/D) eller taxileg tror jag inte de sätter sig på tvären...
Citera
2013-11-21, 07:40
Medlem
Naxiors avatar
Jag är själv dömd för 4 ringa drogbrott, senaste för 4år sedan och behövde bara gå o prata lite med soc, sen kom lämpet ner i brevlådan, va dock inställd på att behöva pissa men jag kanske bara hade tur o hade rätt handläggare på transportstyrelsen?
Citera
2013-11-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naxior
Jag är själv dömd för 4 ringa drogbrott, senaste för 4år sedan och behövde bara gå o prata lite med soc, sen kom lämpet ner i brevlådan, va dock inställd på att behöva pissa men jag kanske bara hade tur o hade rätt handläggare på transportstyrelsen?

Okej riktigt kul att höra, pissa är inga problem då jag ej sysslar med sånt trams längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in