2005-07-14, 12:00
Medlem
kallebilles avatar
Bor i ett land med losaktiga apotek.

Kommer att aka nattbuss och hatar det sa jag gick till apoteket och ville ha somntabletter. Fick en karta Xanax, laste pa natet for dosering och det visade sig att det ar lugnande.

Kan man kaka det for att sova, har ingen stress eller oro som haller mig uppe. Vill bara bli klubbad och vakna nar man kommer fram.

Ska jag traska ivag och kopa ngt annat och isf vad?
Citera
2005-07-14, 12:09
Medlem
Escanios avatar
det är bra grejer, så din bussresa kommer nog vara lugn! 2mg är nog en lagom dos om du ska försöka sova! men egentligen brukar man väl inte skriva ut xanor för att somna på? stilnoct, imovane, propavan är riktiga piller för att sova på!

kanske skulle tagit denna tråden i medicin och hälsa eller vad den nu heter...
Citera
2005-07-14, 12:44
Bannlyst
Alprazolam (xanax, xanor) används mest mot ångest och som lugnande. Men som alla potenta benzo så kan man sova gott på dom.
Alprazolam tillhör dom lite mer potenta bland benzo, och jag tycker att dom är i klass med Halcion och Flunitrazepam.
Citera
2005-07-14, 18:28
Bannlyst
Nä, Xanax är perfekt att sova på som benzo, du kan förvisso hålla dig vaken, jag tycker nästan bara att det är midazolam och triazolam som är omöjliga att kämpa emot. Men försöker du att somna, alltså inte anstränger dig utan bara lutar dig tillbaks och slappnar av, så kommer du att göra det också. 2-4 mg bör räcka fint. Det är sant att Xanor inte skrivs ut så ofta som sömnbenzo, utan mer som ångestlösande. Nitrazepam, flunitrazepam och triazolam är de vanligaste benzo-sömnisarna. Tycker ändå att det fungerar bättre än bensobesläktade sömntabletter som Imovane och Stilnoct.
Citera
2005-07-14, 19:34
Medlem
kallebilles avatar
Ok, 2 mg blir det da. Man far tacka for svaren!
Citera
2005-07-14, 22:12
Medlem
RiszmAivens avatar
vilket land, om man får fråga?
Citera
2005-07-17, 12:36
Medlem
kallebilles avatar
Ett asiatiskt... Harligt land har aldrigt gatt till lakare har man koper bara det man tror passar och sjalvmedicinerar

Ska tillaga att jag tog 1mg inte 2-4. Kom pa att de som svarade nog hade hogre pillervana an jag, har kakat paracetamol nar jag haft feber inte mer. Fast det fungerade bra blev inte direkt klubbad men sov gott.
Citera
2005-07-17, 21:05
Medlem
Unbalanceds avatar
Nej Alprazolam är inte direkt en "knock out" benzo..
Men den är inte svag för det, den har lite mera euforiska egenskaper
och blandar sig bra i cocktails med andra droger.
Citera
2005-07-17, 22:41
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Ett asiatiskt... Harligt land har aldrigt gatt till lakare har man koper bara det man tror passar och sjalvmedicinerar

Ska tillaga att jag tog 1mg inte 2-4. Kom pa att de som svarade nog hade hogre pillervana an jag, har kakat paracetamol nar jag haft feber inte mer. Fast det fungerade bra blev inte direkt klubbad men sov gott.

Thailand? :-]
Citera
2005-07-18, 07:11
Medlem
kallebilles avatar
Nope, men inte langt ifran... Typ samma apoteksregler antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in