Hej, jag har nu tagit Strattera mot min ADHD i 2 veckor exakt. Det har varit ett helvete de här två första veckorna. Jag har alltid varit dålig på att koncentrera, släppa taget om intresserade saker när jag borde göra någonting viktigt istället, och allting annat som passar in på folket utan självdisciplin.
Vad i helvete?!
Det har verkligen inte blivit ett dugg bättre, bara ännu svårare.
Jag har hittills provat Concerta och Strattera. Aldrig någonsin har jag varit såhär deprimerad med ångest över att jag inte får saker gjorda. Jag vill verkligen ha någonting som fungerar snabbare och som lättare går att kunna utesluta. Jag har verkligen inte råd att ha det såhär extra jävligt med att hålla ihop studier och annat viktigt.
Är det verkligen någon som har upplevt helt jobbiga koncentrations effekter utav Strattera och sedan helt plötsligt fått det helt vänt under den tredje veckan och upplevt den precis som den skall fungera?
Denna medicin har verkligen satt mig i klistret. Jag får inte be om någonting annat innan jag testat den i 3 månader. Jag har verkligen inte tid att ha det "jobbigt" just nu. Jag har faktiskt även börjat ge tanke till självmord mycket mer ända sedan jag började prova fram mig med läkarens mediciner, Concerta och nu denna, 2 månader bakåt.
Nu känns allting som värst dock. Jag har aldrig känt att jag blivit bättre men denna har absolut varit värst.
Båda mediciner har gjort mig jävligt ångestfylld och deprimerad, jag vill verkligen inte säga detta till min oförståeliga läkare eftersom jag vill inte utesluta möjligheten att bli bättre utav medicinering som jag håller på testa nu. Men... det är så hiiimla jobbigt. Det känns hopplöst i bägge fall just nu, ska jag hålla ut helt enkelt?
Vad i helvete?!
Det har verkligen inte blivit ett dugg bättre, bara ännu svårare. Jag har hittills provat Concerta och Strattera. Aldrig någonsin har jag varit såhär deprimerad med ångest över att jag inte får saker gjorda. Jag vill verkligen ha någonting som fungerar snabbare och som lättare går att kunna utesluta. Jag har verkligen inte råd att ha det såhär extra jävligt med att hålla ihop studier och annat viktigt.
Är det verkligen någon som har upplevt helt jobbiga koncentrations effekter utav Strattera och sedan helt plötsligt fått det helt vänt under den tredje veckan och upplevt den precis som den skall fungera?
Denna medicin har verkligen satt mig i klistret. Jag får inte be om någonting annat innan jag testat den i 3 månader. Jag har verkligen inte tid att ha det "jobbigt" just nu. Jag har faktiskt även börjat ge tanke till självmord mycket mer ända sedan jag började prova fram mig med läkarens mediciner, Concerta och nu denna, 2 månader bakåt.
Nu känns allting som värst dock. Jag har aldrig känt att jag blivit bättre men denna har absolut varit värst.
Båda mediciner har gjort mig jävligt ångestfylld och deprimerad, jag vill verkligen inte säga detta till min oförståeliga läkare eftersom jag vill inte utesluta möjligheten att bli bättre utav medicinering som jag håller på testa nu. Men... det är så hiiimla jobbigt. Det känns hopplöst i bägge fall just nu, ska jag hålla ut helt enkelt?