Tyckte det behövs en tråd där folk kan spekulera kring bitcoinvärdet och komma med tips och få råd.
De senaste veckorna och särskilt just nu är det en riktig circus kring bitcoinen.
Värdet åker upp och ner i extrem takt (aldrig sett något liknande) och folk verkar vara antingen i extas eller i panik när man läser andra forum.
Jag tror några storspelare manipulerar marknaden och tjänar storkovan, och kineserna efter att BTCChina öppnat påverkar väldigt mycket också även om jag inte har någon susning om vad som pågår där borta i fjärran öster mer än att de verkat fått bitcoinfnatt.
En del tror att regeringen pumpar in pengar för att kunna ta kontroll över BTC marknaden men det vet jag inget om.
Hursomhelst finner jag detta facinerande och om ni inte har gjort det kolla in
http://bitcoin.clarkmoody.com/widget/chart/ .
En rätt snygg chart som visar Mt. Gox.
Annars finns självfallet bitcoincharts.com där man kan välja fler indikatorer och olika marknader.
Jag tror och hoppas värdet kommer justera sig någonstans kring 600 USD när denna kaotiska uppsving är avklarad.
Tror inte att det är en bubbla som många andra i den meningen att priset kommer krascha kraftigt.
Bitcoinen är undervärderad och kan inte se hur den skulle kunna annat än gå upp i värde då den blir populärare och mer "mainstream" dag efter dag.
Media börjar få upp ögonen också.
Vad tror ni?
Spekulera på !