2013-11-23, 00:31
Medlem
toby79s avatar
Där jag jobbade kom Polisen med ganska täta mellanrum, iof verkade det mest som att de skulle lära upp någon ny snubbe att kontrollera tunga fordon, men det går att pussla ihop brister, tex med förteckningar från skatteverket. Sen att just såna moment är ganska stora och kanske inte kontrolleras om det inte misstänks ett väldigt fusk är en annan femma.

Vidare så kan man sammanställa samtliga fordon och diffar kilometerställningen på något fordon kan man ju misstänka att ett eller flera diagramblad saknas och gå den vägen.

Ska dock påpeka att där jag jobbade så var det mest fordonens beskaffenhet som granskades. Någon revision har jag inte varit med om någonsin där.
Citera
2013-11-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag vet inte hur svensk polis jobbar men jag tror säkert att dom har arbetssätt som gör att dom kan få fram uppgifter, förr eller senare.......
Kan tänka mig att fråga åkaren tex. Om han "inte minns" saker och ting och inte har diagramblad sparade på rätt sätt.......Ja då skulle nog jag som farbror blå börja prata om företagsrevision med åkaren....
Men som sagt, jag vet inte hur polisen jobbar.

Stämmer säkert, men jag kör åt ett halvstort åkeri med ca 900 fordon i flottan, kontor utspridda i nästan varenda liten håla i sverige.
Samla ihop dom analoga bladen från alla orter bara för att kolla om allt stämmer blir nog inte så lätt.
Ok det är ju så att arbetsgivaren ska hålla reda på dom efter dom inledande 28 dagarna, men som sagt ett lagom stort åkeri, 900+ fordon och kontor i hela landet. Tror ju att alla har överseende med några saknade diagramblad.
Sen har vi iofs inte många analoga bilar kvar i drift. jag personligen känner till 4st, men det kan ju finnas några som bara går i södra sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in