Har kört DVI hela tiden, men nu när jag skulle börja köra dual screen o köra den andra på HDMI porten så får jag inte in sladden. Jag är helt 100 på att jag har en HDMI port och inte mini eller micro HDMI, jag har också testat sladden jag köpte i både tvn och vänt på den så att det inte är en utav hanarna det är fel på. Sladden går in typ 1-2mm i HDMI porten men sitter inte fast, och jag får ingen bild. Bara "No HDMI Cable" på skärmen. Har använt mildt våld för att få i sladden men det hjälper inte heller. Vill inte pajja kortet. Har ett MSI HD 7870 Twin Frozr III.
Sladden går in utan problem i båda skärmarna och i tvn och PS3t. Kan det vara så att kortet är paj redan? Ser inga skador på HDMI porten på kortet. Inget som ser konstigt ut alls.
Någon som vet vad problemet kan va?
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/HD_7870_Twin_Frozr/3.html
edit: Lyckades dock halv-fixa problemet. Satt en liten skruv under HDMI porten som jag tog bort för att se om sladden kom in längre, och det gjorde den. Den sitter fortfarande inte hela vägen in och den trillar ur om man drar i den lätt men skärmen upptäcks av datorn nu, så att jag kan välja primärskärm etc. Skärmen lyser blått precis som att den är ikopplad, kan välja mellan skärmarna på datorn etc. Men det är helt svart på HDMI skärmen, ingen bild alls.
Edit2: Inte fel på skärmen heller, båda skärmarna funkar med både DVI och HDMI till mitt ps3