2013-11-19, 20:16
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av System38911Basic
Förlåt min tröghet, men vill bara dubbelkolla så jag inte missförstår dig, du puffar med PallMalls filter? För mintsmakens skull?

Ang. nikotin så kan jag ju säga att jag har ju ökat ett större beroende för nikotin än för just CB. Funderar på att köra vapor ifortsättningen.
Japp! Samt för hälsans skull, det är farligt att röka genom roach.

Såklart lite thc lär fastna i filtret men jag gillar inte att bli för bäng ändå så det är lugnt!
Citera
2013-11-19, 21:50
Medlem
idiotjims avatar
Fukta en gul Blend (inget skämt )Rosta den noga och du får nästan smaklöst fint pulver. Men det är bäst till standard B. Poängen är att det funkar som 'ved' men är milt.
Citera
2013-11-20, 08:37
Medlem
kaffeobulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotjim
Fukta en gul Blend (inget skämt )Rosta den noga och du får nästan smaklöst fint pulver. Men det är bäst till standard B. Poängen är att det funkar som 'ved' men är milt.

Ska fan testa det någon gång om jag kommer ihåg! Dock är just gula blend de mest vidriga cigg jag vet.
Citera
2013-11-20, 08:39
Medlem
kaffeobulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
Japp! Samt för hälsans skull, det är farligt att röka genom roach.

Såklart lite thc lär fastna i filtret men jag gillar inte att bli för bäng ändå så det är lugnt!

Men köp bara lite starkare cigg och rulla själv så får du nog den kick som är lagom för dig då Att snurra en gås med ett ciggfilter har jag aldrig sett eller hört någon göra tidigare, toy
Citera
2013-11-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeobulle
Men köp bara lite starkare cigg och rulla själv så får du nog den kick som är lagom för dig då Att snurra en gås med ett ciggfilter har jag aldrig sett eller hört någon göra tidigare, toy

Öhh, varför köpa starkare cigg om han vill bli stenad? ;-(
Citera
2013-11-22, 00:23
Medlem
lonely-wolfs avatar
rulltobak är nog det bästa enligt mig, smakar mycket mycket bättre en färdiga ciggareter, det är bättre för dig också vad jag har för, mig det är mer färskare och såklart billigare. bara positiva grejer med det, jag rekommenderar luckystricke köper det för 65 kr 25 gram i min lokala tobaksaffär, också är det mycket enklare att rulla med har jag också märkt.
det som också bör tänka på ni som inte röker så mycket gräs är att köp mindre mängder av rulltobak om ni tänker börja med det, för det torkar efter en vis tid så köp inte 50 gram John silver om ni röker en 5a om månader.

glömde att skriva, det är mycket smidigare också du behöver ju inte ta bort nått papper eller nått sånt du tar bara den mängd tobak du önskar också är påsen större en ett ciggpaket så du kan ha llt ditt stash där
Senast redigerad av lonely-wolf 2013-11-22 kl. 00:26.
Citera
2013-11-24, 20:46
Medlem
different_trips avatar
Brukar köra Marlboro gold (light) 100s. Lämnar en cm, vilket duger fint ihop med ytterligare en halva för andra spliffen och sen bara en halv för sista.

Rostar riktigt hårt och smular ordentligt för att det ska gå att packa hårdare så dem inte brinner upp på ett vips. Tar bort "kvistar" och delar som sticker. Klipper det fina tunt för att det ska smulas in fint, då är det riktigt bra meck som inte lämnar "luft i rizzlan".

Man har hållt på ett tag och funnit sin teknik, ser ut som maskinrullade och det är lika roligt varje gång i ett nytt sällskap hur de synar spliffen och undrar hur fan man lyckas. Något man är duktig på helt enkelt! Haha
Citera
2013-11-25, 00:22
Medlem
HoAmAjs avatar
Vet knappt någon som inte använder rosa Blend.
Svagaste tobaken och dessutom snudd på smaklös all together.

Fördelen med det är att vi alla slutat rosta nu och kan rulla på extremt svag tobak som inte är knastertorr med högre risk för snefittade jointar och den där lätt obehagliga dammtorra smaken man får i röken efter rostning.
Men rullar jag på starkare cigg så rostar jag, nikotin förstör klarheten i en high. Speciellt om man har fått tag på en bra sativa. Nikotin svänger över effekten av all CB till att bli lite mer hängig än den annars skulle ha varit.
Citera
2013-11-25, 04:05
Medlem
Brukar köpa Chesterfield långa blåa, dels pga priset och få större kvistar i ciggen.
Ibland köper jag rosa blend men dom känns så oekonomiska av någon anledning, vet inte om det stämmer men det känns ungefär som att 2 rosa blend är lika mycket som en lång blå chesterfield.
Citera
2013-11-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det brinner inte påtagligt snabbare för att man har rostat tobaken.

Själv brukar jag hålla mig till Marlboro men på det stora hela är det nog en smaksak. Gräs brukar jag dock röka rent.
Färska cigg brinner långsammare rostar man så blir den torr
Citera
2013-11-25, 16:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavilioon
Färska cigg brinner långsammare rostar man så blir den torr
Ja men det är fortfarande inte så att det är direkt påtagligt.
Citera
2013-11-25, 22:05
Medlem
Märket spelar ingen roll det är mängden. Till grönt behövs knappt tobak. Jag har i ca 1 cm cigg till 0.3g gräs. Lagom mix bara för att hjälpa Mary brinna Därför jag kan sakna grönt som fan ibland även om jag älskar bruning. Ibland vill man bara verkligen verkligen inte röka tobak och heller inte pipa/bong. Och då önskar man att man hade grönt.
Senast redigerad av Logz 2013-11-25 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in