2013-11-18, 05:23
Bannlyst
Jag är så jävla trött på att Sverigedemokraterna kritiseras av allt och alla för att de vill stänga Sveriges gränser. Jag är så långt ifrån en Sverigedemokrat man kan komma men t o m jag blir förbannad hur resten av partierna, d v s landet, behandlar dem. Vore det inte på sin plats om alla riksdagspartier, innan valrörelsen inför valet 2014 drar igång på riktigt, deklarerar hur många invånare Sverige ska ha? Låt oss säga om två mandatperioder. Riksdagen klubbar igenom ett beslut där ALLA partier är tvingade att deklarera, via sina partiprogram, hur många invånare landet Sverige ska ha år 2022 och även hur detta ska finansieras för att vara bärande för välfärden. Är det för mycket att begära? Ja menar, om alla kritiserar att SD vill stänga gränserna och på allvar börja ta hand om alla som redan är här, vore det inte rättvist om Moderaterna, Socialdemokraterna m fl måste producera en siffra när de anser att landet inte kan ta emot fler människor innan välfärden spricker totalt? Är det inte en jävligt logiskt fråga? Den kanske inte är PK men hetsjakten på SD är inte heller PK.

Så min fråga är, när spricker dagens Sverige i sina sömmar? D v s när är landets invånare för många för att en dräglig levnardsstandard ska kunna finnas till? Detta borde Riksdagen klubba igenom innan valrörelsen 2014. Sverigedemokraterna anser att fler inte kan tas emot. Vad anser M, S, FP, V, MP, KD och C. Är det för mycket begärt att dessa sju partier deklarerar hur de ser på antalet invånare i Sverige år 2022? Partierna ifråga kan få avrunda till närmaste miljon.

Hur många ska vi vara i Sverige 2022? Ska vi vara 11 miljoner, 12 miljoner, 13 miljoner, 13-15 miljoner, mer än 15 miljoner? Det är ta mig fan dags för riksdagspartierna att deklarera detta eftersom de kritiserar SD för deras antal.

Hur många av oss stackars satar ska behöva leva ihop i framtiden i detta land? Vad säger du Fredrik Reinfeldt om Täbys framtid?
Citera
2013-11-18, 05:42
Medlem
Torsuss avatar
Annie Lööf har väl redan gjort det? 40 miljoner har hon sagt...
Citera
2013-11-18, 09:02
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Annie Lööf har väl redan gjort det? 40 miljoner har hon sagt...

Dessutom om jag minns rätt så här på måndagsmorgonen, lade hon till ett svävande "till en början med...".
Citera
2013-11-18, 11:27
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Så min fråga är, när spricker dagens Sverige i sina sömmar? D v s när är landets invånare för många för att en dräglig levnardsstandard ska kunna finnas till? Detta borde Riksdagen klubba igenom innan valrörelsen 2014. Sverigedemokraterna anser att fler inte kan tas emot. Vad anser M, S, FP, V, MP, KD och C. Är det för mycket begärt att dessa sju partier deklarerar hur de ser på antalet invånare i Sverige år 2022? Partierna ifråga kan få avrunda till närmaste miljon.

Hur många ska vi vara i Sverige 2022? Ska vi vara 11 miljoner, 12 miljoner, 13 miljoner, 13-15 miljoner, mer än 15 miljoner? Det är ta mig fan dags för riksdagspartierna att deklarera detta eftersom de kritiserar SD för deras antal.

Hur många av oss stackars satar ska behöva leva ihop i framtiden i detta land? Vad säger du Fredrik Reinfeldt om Täbys framtid?

Lite halv OnT, OffT: Ponera att du kan bli god vän med 1% av alla personer du träffar. Säg att varje dag plockar du ut en ny person att umgås med. Du lever i 40 000 dagar. Alltså, 40 000 * 100 människor behövs. = 4 miljoner människor att välja att umgås med. Sverige behöver alltså 4 miljoner människor. Politiken bör alltså satsa på att ha en nativitiet på 1.9 barn/par, för att sänka medborgarantalet mycket gradvis, för att göra "pensionsproblemet" hanterbart.
Citera
2013-11-18, 17:24
Medlem
Klart politiska partier tydligt ska redovisa vad de anser är ett invånar-tak i vårat land. De ska också tydligt motivera varför. Staten ska ju vara överordnad individen till varje pris!
Citera
2013-11-18, 23:27
Medlem
Eoppoyzs avatar
Sverige behöver en kontrollerbar befolkningsökning. Exempelvis kan det vara 2,1 barn per kvinna plus en låg invandring. Antalet medborgare i landet är inte lika viktigt, men jag ser inget positivt om Sverige ska ha lika stor befolkningstäthet som Bangladesh (vilket inte kommer att ske, tack och lov).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in