2013-11-17, 18:07
Medlem
TMac1s avatar
Vet ej om jag hamnat rätt, annars flytta den till rätt.

Jag förde över videoklipp jag spelat in på min samsung galaxy s3 till min stationära med windows 8.1

Nu när jag försöker spela upp i allt från vlc, windows media player, DivX och t.o.m windows egna videoprogram, men alla laggar eller fryser bilden till men man hör all ljud.

Någon som vet vad problemet e och vet lösning?
Citera
2013-11-17, 18:50
Medlem
MelonKamels avatar
Hade detta problem på min gamla Samsung laptop (dock Windows 7). Det löste sig när jag uppdaterade grafikdrivrutinen. Det konstiga var att jag hade INGA som helst problem med ngt annat. Bara .mp4 filer
Citera
2013-11-17, 18:53
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelonKamel
Hade detta problem på min gamla Samsung laptop (dock Windows 7). Det löste sig när jag uppdaterade grafikdrivrutinen. Det konstiga var att jag hade INGA som helst problem med ngt annat. Bara .mp4 filer

Ok så du tror jag mest bör uppdatera grafikdrivrutinen och så bör de funka bra?
Citera
2013-11-17, 18:55
Medlem
MelonKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Ingen aning. Har haft polare som hade liknande problem men för de så funkade detta ej.
Citera
2013-11-17, 19:29
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelonKamel
Ingen aning. Har haft polare som hade liknande problem men för de så funkade detta ej.

Tror du man kan ändra formatet på dom? Menar om de skulle ta bort problemet?
Citera
2013-11-17, 20:40
Medlem
MelonKamels avatar
Citat:
Tror du man kan ändra formatet på dom? Menar om de skulle ta bort problemet?
Ändra telefonens standard filformat: tror ej det.
Men du kan ju alltid skaffa typ Sony Vegas och "rendera" filmerna till ett annat filformat. Dock tar detta ibland tid.
Citera
2013-11-18, 07:21
Medlem
Citat:
MelonKamel har ju redan svarat vad han tror. Testa så ser du hur det går. Vi snackar ju om något så viktigt som drivrutiner som man ändå alltid ska fixa.

Sen så vet vi för lite om din dator, dess historia och vad du gjort med den för att säga så mycket mer. Vi vet inte ens om du alltid haft felet eller om det dök upp en dag.
Senast redigerad av panpo98 2013-11-18 kl. 07:29.
Citera
2013-11-23, 23:03
Medlem
TMac1s avatar
Testade programet men filmen spelar några sec och sen laddar den och spelar några sec och laddar igen.

Testade gratisversionen av AVS video converter och där verkar filmen flyta på, så ända jag behöver e att få den full version och sen funkar allt.

Tack för all hjälp, om ni vill kan ni låsa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in