2013-11-17, 13:27
Medlem
Jag vet, det finns sjukt mycket trådar om detta men ingen som riktigt besvarar min fråga.

Jag och ett par polare ska på Lights den 30 nov. Vi åker från Västerås, så vi tänkte ställa bilen i typ Barkarby eller Jakobsberg på en infartsparkering, ta pendeln till stan, äta lunch osv och sedan ta tunnelbanan till Tele2 arena när det blir dags. Nu till frågorna:

* Hur fullt kommer det vara på infartsparkeringarna en lördagförmiddag vid 10-11?

* Man får ju bara stå i 24 h på infartsparkeringarna där vi tänkt stå, men hur noga kollas det på helgerna? Hur stor risk är det att få böter om man ställer sig 10-11 på lördagen och drar därifrån 14-15 på söndagen?

Har ni rentav några bättre tips på var man kan ställa sig, helst norr om stan, med närhet till pendel/t-bana?
Citera
2013-11-17, 13:36
Medlem
När väktarbolaget kommer fotograferar eller skriver dom ner regnmr och aktuell tidpunkt.
Står den kvar efter denna tidpunkten nästa dag - Böter.

Är det ett större event så är dom riktigt flitiga på att lappa.
Citera
2013-11-17, 14:25
Medlem
miikoss avatar
Någon här kanske?
http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm
Citera
2013-11-17, 16:13
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av risaetarn
Jag och ett par polare ska på Lights den 30 nov. Vi åker från Västerås, så vi tänkte ställa bilen i typ Barkarby eller Jakobsberg på en infartsparkering, ta pendeln till stan, äta lunch osv och sedan ta tunnelbanan till Tele2 arena när det blir dags.

Parkera i Barkaby och gå på evenemang i Johanneshov???
Får jag föreslå att du studerar en karta så förstår du mina frågeteken.
Skall ni bo på Hotell i Barkaby?

Parkera bilen i Hammarbyhöjden, Björkhagen, Blåsut osv osv.
Fri parkering på gatan, undvik gatorna närmast globen där är det p-tillstånd.
Lätt för mig att säga tänker du nu men vägbeskrivning finns på nätet så...

På infartsparkeringen får du böter om du står mer än 24tim.
Citera
2013-11-17, 17:27
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Parkera i Barkaby och gå på evenemang i Johanneshov???
Får jag föreslå att du studerar en karta så förstår du mina frågeteken.

Studera en karta själv så inser du att han vill parkera i Barkarby eftersom han kommer från Västerås och förmodligen vill slippa trängselskatter och innerstadstrafik.

Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
På infartsparkeringen får du böter om du står mer än 24tim.
Läs länken några rader ovanför en gång till. http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm

Inte ett enda rätt här tyvärr.
Citera
2013-11-17, 17:47
Medlem
grimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swexx
Studera en karta själv så inser du att han vill parkera i Barkarby eftersom han kommer från Västerås och förmodligen vill slippa trängselskatter och innerstadstrafik.

Läs länken några rader ovanför en gång till. http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm

Inte ett enda rätt här tyvärr.
Innerstadstrafik behöver han inte bekymra sig om. Inte heller trängselavgift då den inte existerar på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in