2013-11-18, 01:14
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findusen
jag har inte nått frustration , och kommer nog inte göra får vi hoppas.

Men jag tror du har rätt, speciellt det här med att kommunicera mina behov. Känns bara lite pinsamt än så länge dock..
Då missuppfattade jag. Bra att du inte är frustrerad

Vad är pinsamt? Att det kan vara svårt kan jag förstå, det är alltid jobbigt att riskera få ett nej, men jag förstår inte det pinsamma i det. Du ska absolut inte skämmas för att du vill bli dominerad, du är inte ensam.

Sen har ju alla sitt sätt att vara ug på. Finns inget rätt eller fel. Det som är rätt för dig är rätt för dig.

Får dock lite varningssignal på ditt resonemang, men det kan ju bero på att vi talar olika språk. Jag anser att vara dom/ug eller annat är nåt man är, inte nåt man skapar. Skadade människor kan och vill ofta skada andra. En genuint äkta dom vill inte skada, han/hon tar hand om sin ug. Det krävs en hel del att vara ug också, det är inte nåt man bara gör. Ffa inte om man är ug även utanför sängen.
Citera
2013-11-18, 07:52
Medlem
findusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Då missuppfattade jag. Bra att du inte är frustrerad

Vad är pinsamt? Att det kan vara svårt kan jag förstå, det är alltid jobbigt att riskera få ett nej, men jag förstår inte det pinsamma i det. Du ska absolut inte skämmas för att du vill bli dominerad, du är inte ensam.

Sen har ju alla sitt sätt att vara ug på. Finns inget rätt eller fel. Det som är rätt för dig är rätt för dig.

Får dock lite varningssignal på ditt resonemang, men det kan ju bero på att vi talar olika språk. Jag anser att vara dom/ug eller annat är nåt man är, inte nåt man skapar. Skadade människor kan och vill ofta skada andra. En genuint äkta dom vill inte skada, han/hon tar hand om sin ug. Det krävs en hel del att vara ug också, det är inte nåt man bara gör. Ffa inte om man är ug även utanför sängen.

Eftersom att jag är kille och ganska ung, så finns ju lite av en machokultur, även om jag slagit mig bort från den.

hm, det sista stycket förstår jag inte. tror inte jag nämnt att man skapar en ug. jag har försökt att skapa mig en väg ifrån detta, men inser att det är lönlöst haha (inte speciellt ledsen över det dock). och jag vill inte ha någon som skadar mig utan någon som bara vill vara lite dominant mot mig. tar denna även hand om mig lite så blir det ännu hetare tycker jag.
Citera
2013-11-18, 16:37
Medlem
jaybones avatar
Tror det kan bli lite svårt då många dominanta kvinnor söker en ännu mer dominant man.

Du måste hitta någon som söker en undergiven. För att göra det måste kvinnan själv ha insikt om att det är det hon vill ha. Då kanske det är bdsm-världen du bör vända dig till? Den kan ju va ganska extrem men ändå.

I annat fall undrar jag om du känner på folks utstrålning om de är dominanta på ett passande sätt? Isf är ju vanlig date:ing så som alla andra gör att föredra.

Många kvinnor är nog ganska dominanta men kommer mest köra med dig tills de tröttnar på det. Dessa kvinnor trivs inte i sin position utan söker en dominant man. Antar att du får pröva dig fram här för att träffa rätt typ.
Citera
2013-11-18, 18:58
Medlem
findusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Tror det kan bli lite svårt då många dominanta kvinnor söker en ännu mer dominant man.

Du måste hitta någon som söker en undergiven. För att göra det måste kvinnan själv ha insikt om att det är det hon vill ha. Då kanske det är bdsm-världen du bör vända dig till? Den kan ju va ganska extrem men ändå.

I annat fall undrar jag om du känner på folks utstrålning om de är dominanta på ett passande sätt? Isf är ju vanlig date:ing så som alla andra gör att föredra.

Många kvinnor är nog ganska dominanta men kommer mest köra med dig tills de tröttnar på det. Dessa kvinnor trivs inte i sin position utan söker en dominant man. Antar att du får pröva dig fram här för att träffa rätt typ.

håller med. och bdsm-världen är inget jag vill till då den känns för mörk. jag vill mest bli dominerad när vi har sex, men i vanliga fall vill jag ha någon som lyssnar och förstår och som är på samma nivå som en själv.

det jag söker är ju det som vanliga tjejer idag ofta söker.

ja, får väl egentligen bara fortsätta träffa nya människor, men på något lurigt sätt få dominans-kandidater att förstå att det är d jag gillar.

är inte ute som sagt efter att bara bli körd med. men visst, tror också dom tröttnar. och tror inte heller att det är så ofta dom trivs i att vara dominanta. livet är tufft för killar med min läggning
Citera
2013-11-19, 14:07
Medlem
jaybones avatar
Citat:
håller med. och bdsm-världen är inget jag vill till då den känns för mörk. jag vill mest bli dominerad när vi har sex, men i vanliga fall vill jag ha någon som lyssnar och förstår och som är på samma nivå som en själv.

det jag söker är ju det som vanliga tjejer idag ofta söker.

ja, får väl egentligen bara fortsätta träffa nya människor, men på något lurigt sätt få dominans-kandidater att förstå att det är d jag gillar.

är inte ute som sagt efter att bara bli körd med. men visst, tror också dom tröttnar. och tror inte heller att det är så ofta dom trivs i att vara dominanta. livet är tufft för killar med min läggning

Precis samtidigt ska du inte generalisera hela bdsm-världen, skulle tro att 90% av dessa människor på darkside mfl mest är undergivna under sex, inte 24/7. Dock finns det en hel del grövre grejer där, alltså folk som gillar att piska/förnedra/köra strap-on osv. Är det sånt du vill ha?

Kanske tufft att hitta rätt, men jag tror du tjänar på att vara ganska öppen med din läggning ganska tidigt när du träffar tjejer. På så vis kan du gå vidare om det inte passar ist för att lägga ut flera år på fel personer.

Lycka till!
Citera
2013-11-20, 08:59
Medlem
Citat:

Det är det vanligaste att folk bara vill ha dominansen i sängkammaren, åtminstone när det är mannen som är dominant. Det är inget konstigt alls att vilja ha det så.

Däremot verkar det vara vanligare bland just dominanta kvinnor att vilja ha även den sociala biten, men de dominanta kvinnorna är inte så många så det är svårt att säga något säkert där.

[/quote]det jag söker är ju det som vanliga tjejer idag ofta söker.

är inte ute som sagt efter att bara bli körd med. men visst, tror också dom tröttnar. och tror inte heller att det är så ofta dom trivs i att vara dominanta. livet är tufft för killar med min läggning [/quote]

Eftersom du inte vill bli hunsad skulle jag starkt rekommendera dig att omvärdera dina antaganden. Folk som alltid har fått som de velat etc kommer med stor sannolikhet att hunsa dig, men endast liten sannolikhet vilja dominera i sängen. Riktigt dåliga odds alltså, även om det verkar lovande enligt din känsla.
Citera
2013-11-22, 08:34
Medlem
findusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus

Eftersom du inte vill bli hunsad skulle jag starkt rekommendera dig att omvärdera dina antaganden. Folk som alltid har fått som de velat etc kommer med stor sannolikhet att hunsa dig, men endast liten sannolikhet vilja dominera i sängen. Riktigt dåliga odds alltså, även om det verkar lovande enligt din känsla.

nej, jag vill inte bli socialt hunsad. bara i sängen. jag är ingen dörrmatta och skulle inte låta en tjej göra så mot mig.

de tjejkompisar som inte låter sig hunsas blir också dominerade i sängen. kanske någn typ av frustration av mannen? eller att det är sexuellt attraktivt att kunna stå för sig.
Citera
2013-12-13, 15:23
Medlem
findusens avatar
fler dominanta tjejer! som är väldigt normala i övrigt. men gillar att vara den dominante i sängen.
är ni så få? :/
Citera
2013-12-13, 17:13
Medlem
Citat:
fler dominanta tjejer! som är väldigt normala i övrigt. men gillar att vara den dominante i sängen.
är ni så få? :/

Ja, de är få. Markant färre än mängden män som letar efter dem.
Citera
2013-12-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rififi
Samhället har inte påverkat kvinnorna till att bli undergivna, kvinnor är naturligt undergivna.
Är väl bara att dejta en "vanlig" tjej och sedan be henne dominera dig i sängen? ge örfilar, stryptag när hon rider dig. Skiter i din njutning du är hennes leksak, tror många tjejer skulle greja det
Citera
2013-12-30, 00:45
Medlem
findusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misslojs
Är väl bara att dejta en "vanlig" tjej och sedan be henne dominera dig i sängen? ge örfilar, stryptag när hon rider dig. Skiter i din njutning du är hennes leksak, tror många tjejer skulle greja det

haha rolig du är

har faktiskt hittat det jag söker!
Citera
2013-12-30, 00:55
Medlem
Citat:
haha rolig du är

har faktiskt hittat det jag söker!
Rolig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera