2013-11-17, 06:41
Medlem
MetallicMonks avatar
Jag har inget problem att göra det om jag skulle vara utomlands men här i Sverige känns det så mot det sociala protokollet. Så tjej, om en kille stöter på dig på stan och han är självsäker i sitt beteende hur reagerar du då?
Citera
2013-11-17, 07:38
Medlem
Nathalies avatar
Det beror ju på hur personen ifråga stöter på en. Hur skulle detta gå till?
Citera
2013-11-17, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie
Det beror ju på hur personen ifråga stöter på en. Hur skulle detta gå till?
"Hej. Jag skulle vilja presentera mig. Jag är din våldtäktsman för ikväll." - Skulle du uppskatta skämtet och föra vidare en konversation från det?
Citera
2013-11-17, 08:29
Medlem
givemefives avatar
Beror ju på vad du säger men i regel glömmer man det så fort man kommit hem, ragg på stan leder sällan till att man byter nr. Om man gör det så kommer man ändå inte svara.
Citera
2013-11-17, 09:30
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Det beror helt pa situationen. Det ar enorm skillnad pa att sitta pa ett fik och prata med nagon eller att man ar pa vag till bussen efter jobbet och bara forsoker komma hem snabbast mojligt och nagon borjar prata med en.
Citera
2013-11-17, 09:34
Medlem
Katzyns avatar
Nej, det är inte okej faktiskt.

Jag blir arg. Att någon stöter på mig läser jag som att någon vill ha något av mig. Jag tycker inte om att inte kunna gå gatan fram eller göra mitt utan att folk kommer och kräver saker av mig. Jag reagerar på ungefär samma sätt som med påträngande tiggare eller försäljare.

Däremot kan det ofta vara okej att man pratar med mig om man befinner sig i en situation där det är rimligt. Att man pratar med mig har jag alltså inget emot utan det är just STÖTER på mig dvs visar ett tydligt sexuellt intresse, som gör mig irriterad och obekväm.
Citera
2013-11-17, 09:43
Medlem
Nathalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
"Hej. Jag skulle vilja presentera mig. Jag är din våldtäktsman för ikväll." - Skulle du uppskatta skämtet och föra vidare en konversation från det?

Endast om han presenterar sig med en dov och flåsande röst. Gärna med ett obehagligt stirrande som en extra effekt.
Det kan nog bli en givande konversation, det gäller bara att inte vara i en för bullrig miljö, då kan det bli svårt att höra vad han säger.
Citera
2013-11-17, 09:47
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, det är inte okej faktiskt.

Jag blir arg. Att någon stöter på mig läser jag som att någon vill ha något av mig. Jag tycker inte om att inte kunna gå gatan fram eller göra mitt utan att folk kommer och kräver saker av mig. Jag reagerar på ungefär samma sätt som med påträngande tiggare eller försäljare.

Däremot kan det ofta vara okej att man pratar med mig om man befinner sig i en situation där det är rimligt. Att man pratar med mig har jag alltså inget emot utan det är just STÖTER på mig dvs visar ett tydligt sexuellt intresse, som gör mig irriterad och obekväm.
Hur kan du känna att någon som stöter på dig kräver saker av dig? För det första har du all rätt i världen att avvisa vederbörande och för det andra blir du erbjuden något. Eller? Jag är osäker.
Citera
2013-11-17, 09:50
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetallicMonk
Jag har inget problem att göra det om jag skulle vara utomlands men här i Sverige känns det så mot det sociala protokollet. Så tjej, om en kille stöter på dig på stan och han är självsäker i sitt beteende hur reagerar du då?

Det beror alldeles på hur och var. Inte OK: Komma fram till mig på gatan och fråga om vi ska gå och fika som inledningsfras (ja det har hänt), vissla efter mig eller fråga om jag vill kn***a är inte OK. OK: Inleda en normal och för platsen relevant konversation som sedan ev. kan leda över till vidare kontakt.
Citera
2013-11-17, 10:17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Hur kan du känna att någon som stöter på dig kräver saker av dig? För det första har du all rätt i världen att avvisa vederbörande och för det andra blir du erbjuden något. Eller? Jag är osäker.

På samma sätt som mobilförsöljare som vill få mig att ta ett abonnemang på nån telefon erbjuder mig nått då eller? Sådana erbjudanden lever jag väldigt gärna utan. Ja,jag kan avböja, men redan att ett trevlig svar krävs är ju att kräva ngt av mig, när jag vill få sköta mitt ifred.
Citera
2013-11-17, 10:21
Medlem
Adriadnes avatar
Tips! Gå bara fram till tjejer som har tittat på dig och sökt ögonkontakt och därmed visat att hon är intresserad av dig också. Ingen gillar folk som kommer fram och stör en i ens liv med att hoppa fram från ingenstans och ragga. Precis som Katzyn sa, det likställs med tiggare och försäljare ungefär. Om du däremot etablerat en tyst kontakt så har i alla fall jag bara positivt inställd till att killen kommer fram och pratar. Men skippa allt vad "raggningsrepliker" osv heter, for god's sake. Ge henne INTE känslan av att du vill "ha" något av henne (telefonnummer t.ex, eller sex), utan att du bara ville lära känna henne lite grann.
Citera
2013-11-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie
Endast om han presenterar sig med en dov och flåsande röst. Gärna med ett obehagligt stirrande som en extra effekt.
Det kan nog bli en givande konversation, det gäller bara att inte vara i en för bullrig miljö, då kan det bli svårt att höra vad han säger.
Sen kanske han bör vara klädd i en lång rock också så du kan fantisera om att han skall blotta sig vilken sekund som helst?
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Du vet hur valserna går: Kvinnor klagar på att bli sedda som objekt men står för 50% av objektifieringen själva i och med sådana tankegångar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in